محمود احمدی‌نژاد در آستانه سفر به الجزایر، گفت: ایران و الجزایر دو کشور انقلابی هستند که مشی مستقلی را در مسائل منطقه‌ای و جهانی دنبال می‌کنند.

احمدی‌نژاد در خصوص فروش سلاح به کشورهای همسایه عرب ایران ازجمله عربستان و کویت از سوی آمریکایی‌ها گفت: اولین بار نیست که واشنگتن به کشورهای منطقه سلاح می‌فروشد و آنها در بیست سال اخیر بیش از ۴۰۰‌میلیارد دلار اسلحه به کشورهای منطقه فروخته‌اند. رییس‌جمهوری گفت: همه تلاش آمریکا این است که بین برادران ما در کشورهای منطقه تفرقه ایجاد کند تا فرصتی برای تحمیل نظرات و حاکمیت خودشان در منطقه پیدا کنند.

رییس‌جمهوری در عین حال افزود: از فروش تسلیحات به کشورهای منطقه نگرانی نداریم چرا که رابطه برادرانه با کشورهای منطقه داریم‌. آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که رابطه‌شان با کشورهای منطقه تضعیف شده و به این بهانه می‌خواهند دلگرمی به آنها بدهند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد‌: توصیه ما به کشورهای منطقه این است که منابع ملت خود را بی‌جهت هزینه نکنند و این منابع را در خدمت پیشرفت و آبادانی کشورشان هزینه کنند.

رییس ‌شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای تثبیت رژیم صهیونیستی تلاش دارند جای دوست و دشمن را در منطقه عوض کنند، تاکید کرد‌: آنها می‌خواهند دشمن اصلی ملت‌های عرب را به عنوان دوست معرفی کنند و در مقابل، ملت ایران را که برادر و بهترین دوست ملت‌های عرب است‌، به عنوان دشمن معرفی کنند.