قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری جلسات متعدد با وزارت نفت برای اختصاص سهمیه بنزین ویژه افرادی که با خودروهای شخصی خود سفر می‌کنند، خبر داد و گفت: این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود و طی ۱۰ روز آینده نتیجه مطالعات فنی مشخص می‌شود. حمید بقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص طرح اختصاص سهمیه بنزین برای گردشگران داخلی افزود: مساله از طریق برگزاری جلسات مختلف با وزارت نفت با جدیت پیگیری می‌شود و طی هفته گذشته نیز دو جلسه در این رابطه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه بنزین ویژه سفر با خودروی شخصی نیازمند مشخص شدن مکانیزم اطلاعاتی است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مکانیزم‌های فنی انفورماتیک این طرح بررسی می‌شود و به دنبال یافتن راهکاری هستیم تا در مرحله اول، افرادی را که با وسیله نقلیه شخصی خود سفر می‌کنند مشخص کنیم.

وی گفت: به محض یافتن راهکار فنی و پیداکردن راه‌حل، از دولت درخواست می‌کنیم که سهمیه‌ای ویژه سفر گردشگران اختصاص دهد.

وی ادامه داد: پس از موفقیت‌آمیز بودن نتایج بدست آمده ازمطالعات و یافتن راهکار، به گردشگران اعلام خواهیم کرد که با مازاد کارت سوخت خود به سفر بروند و پس از گذشت چند ماه برای دریافت بنزین مصرف شده مراجعه کنند یا مقدار مصرف شده به کارت سوخت آنها اضافه ‌شود.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: تا قبل از پایان تابستان این طرح از نظر فنی به نتیجه می‌رسد و مشخص خواهد شد که هر فردی که با خودروی شخصی خود یک یا دو بار سفر برود در ازای هر کیلومتر چه میزان بنزین دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه مطالعات فنی حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود، افزود: تا کنون ۸۰درصد مطالعات انجام شده و به محض انجام ۲۰درصد باقی مانده و مطمئن شدن از اینکه اجرای این طرح از نظر فنی امکانپذیر است، به مردم اعلام خواهد شد.