نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت می‌تواند عرضه آزاد بنزین را به تاخیر اندازد، ولی نمی‌تواند با آن مخالفت کند زیرا پاسخگویی به همه نیازهای کشور از راه سهمیه‌بندی ممکن نیست و با اهداف تعریف شده درباره عدالت و هدفمندی یارانه‌ها مغایرت دارد.

ایرج ندیمی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: درباره اعلام نرخ آزاد بنزین دولت می‌تواند تاخیر در اجرای آن داشته باشد ولی مخالفت با آن ممکن نیست. او ادامه داد: از طرفی دادن سهمیه اضافه به گروه‌های مختلف غیرعملی است، زیرا احتمال سوء‌استفاده‌های متعدد وجود دارد و بسیاری از خودروها و وسایل حمل‌و‌نقل هم اکنون اقدام به فروش کارت‌های سوخت و حتی سهمیه بنزین می‌کنند که با این کار حمل و نقل عمومی دچار رکود می‌شود و رانت به شدت گسترش می‌یابد.

ندیمی تاکید کرد: مخالفت با اعلام نرخ آزاد بنزین از لحاظ قانون و عدالت شایسته نیست و دولت باید تمهیدات اجرایی را برای آن تعریف کند، در غیر این صورت اعلام نکردن نرخ آزاد به منزله تاخیر در اجرای قانون است نه مخالفت با آن.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس درباره، استفاده نکردن خودروهای دولتی از سهمیه تخصیص یافته دولتی، گفت: در رابطه با خودروهای دولتی مشکلاتی وجود دارد از جمله آن که بسیاری از آنها فرسوده‌اند و نباید از سهمیه مصرفی استفاده کند، به نظر می‌رسد که باید در اختصاص سهمیه این دسته خودروها تجدید نظر صورت گیرد.

او در عین حال پیشنهاد کرد: خودروهای دولتی مستقر در سازمان‌ها و دستگاه‌ها به حداقل برسد و خودروهایی که مدیران دولتی را جابه‌جا می‌کنند نیز در یک جا تجمیع شوند و یک خودرو تعدادی از مسوولان و مدیران را در یک یا دو نوبت جابه‌جا کند.