نایب رییس اول کمیسیون عمران گفت: این کمیسیون در جلسه اخیر خود لایحه مدیریت مصرف سوخت و لایحه حمل‌و‌نقل درون و برون‌شهری را در قالب یک لایحه تصویب کرد.

حسن رضا زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: با تصویب این لایحه در کمیسیون عمران، به زودی لایحه یادشده در صحن علنی مطرح و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آن صورت خواهد گرفت. وی همچنین در خصوص لایحه مدیریت سوخت گفت: هدف از لایحه فوق این است که تا سال ۹۱، دولت طوری برنامه‌ریزی کند که بنزین و گازوئیل مورد استفاده در حمل و نقل عمومی درون و برون‌شهری از سبد حمایتی کشور خارج شوند.

نایب رییس اول کمیسیون عمران افزود: همچنین قرار است تا سالانه مبلغ ۶۰هزار میلیارد ریال در چارچوب قانون بودجه کل کشور در اختیار سازمان‌های اجرایی قرار گیرد.

وی از ویژگی‌ها و محورهای کار در این لایحه به نکاتی اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان اصلاح ساختار و توانمندسازی بنگاه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری غیردولتی با اولویت تعاونی‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری‌های بخش غیردولتی داخلی و خارجی در توسعه و نوسازی وسایل نقلیه عمومی برون‌شهری را نام برد.

زمانی همچنین از دیگر محورهای مورد نظر در قالب این لایحه را افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری با اولویت افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی عنوان کرد و افزود: بر این اساس مقرر شد تا هر سال دولت ۱۰۰۰ کیلومتر راه آهن جدید احداث و به حمل ونقل عمومی اضافه کند.

وی اضافه کرد: در رابطه با خرید تجهیزات از داخل و خارج نیز مواردی در این لایحه دیده شده است. این نماینده مجلس همچنین در خصوص اولویت بخشیدن به طرحهای نیمه تمام ساخت شبکه راه‌آهن گفت: در این خصوص وزارت راه موظف به انجام برخی اقدامات شده است.

وی افزود: در رابطه با ساخت آزاد راه‌ها نیز در قالب این لایحه، برای بخش غیردولتی تسهیلات بسیار خوبی در نظر گرفته شده است.