خبرگزاری مهر- نیویورک تایمز نوشت: مقام‌های کاخ‌سفید می‌گویند که هدف اصلی از عقد قراردادهای جدید و فروش سلاح به برخی از کشورهای خاورمیانه مقابله با ایران بوده و ارسال حجم انبوه سلاح به منطقه، تهران را از دستیابی به اهداف هسته‌ای‌اش باز می‌دارد.

با آنکه هنوز بسیاری از حقوقدانان و مقام‌های آمریکایی با عقد قراردادهای جدید میان واشنگتن با عربستان، پنج کشور عربی حوزه خلیج‌فارس، مصر و عربستان مخالف هستند، اما کاخ‌سفید همچنان بر این کار پافشاری می‌کند. کارشناسان آمریکایی معتقدند، این کار به معنای ایجاد یک انبار مهمات بسیار بزرگ در خاورمیانه است که هر آن احتمال منفجر شدن دارد، به اعتقاد این کارشناسان ابهاماتی در توجیه این اقدام کاخ‌سفید وجود دارد. در همین رابطه گفته می‌شود دولت بوش درصدد است تا به هر نحوی مخالفان این طرح را در آمریکا متقاعد کند که فروش سلاح به کشورهای خاورمیانه برای امنیت این منطقه ضروری است.

به ادعای مقام‌های کاخ‌سفید، سلاح‌های جدیدی که قرار است به کشورهای عربی از جمله عربستان ارسال شود، شامل موشک‌های هدایت شونده، سکوهای پرتاب فوق پیشرفته و برخی تجهیزات دریایی است که ایران را از ادامه برنامه هسته‌ای‌اش باز می‌دارد.آمریکا همچنین در تلاش است تا با عقد قراردادهایی به ارزش ۶۳‌میلیارد دلار با عربستان، ۵ کشور عربی حوزه خلیج‌فارس به اضافه رژیم صهیونیستی و مصر، حامیان خود را در برابر ایران تجهیز کند که این اقدام کاخ‌سفید با مخالفت‌هایی در داخل و خارج از آمریکا روبه‌رو شده است.