حاشیه اولین شب برگزاری دوره جدید کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا در سالن وزارت کشور با اتفاقی همراه بود که بی‌شک روزگار فرخنده‌ای را نوید می‌دهد. این اتفاق اگر بر مدار مرافقت و مهر، چرخش بیشتری داشته باشد و دوستداران نیز در هوای صحبت یار، بهتر از زر، سر فشانند، شیفتگان موسیقی کلاسیک ایرانی پدیده‌هایی از نوع نواهای آسمانی برخاسته از «دستان»، «بیداد»، «برآستان جانان» و... را باز خواهند شنید.

در اولین شب برگزاری این کنسرت‌ها که به مدت ۶ شب در سالن بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود، پس از سال‌ها بین دو بزرگ موسیقی ایرانی مرافقتی در گرفت و محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان یکدیگر را در آغوش کشیدند و پس از گپ و گفتی کوتاه یکی به میان جمعیت و دیگری بر روی سن رفت.

اهمیت این اتفاق میمون از این رو است که به جرات می‌توان گفت پس از جدایی در همکاری این دو مرد بزرگ موسیقی کشور، پرویز مشکاتیان به عنوان سرپرست گروه بزرگ عارف به جز یکی دو مورد انتشار آلبوم با خوانندگانی چون مرحوم ایرج بسطامی و حمیدرضا نوربخش و باز تولید قطعات این آلبوم‌ها اثر قابل توجهی ارائه نداده و فقدان روح بلند و متعالی در آثار استاد شجریان نیز تا مدت‌ها پس از این قطع ارتباط بر فضای موسیقی کشور سایه افکنده بود

آنچنان که آلبوم‌هایی همچون دستان، بیداد و یا برآستان جانان تا مدت‌ها بر آثار فاخر دیگر ترجیح داده می‌شد.

به هر روی «روز وصل دوستداران» در این فرخنده شب اتفاق افتاده است و آنان که در سابقه تاریخی موسیقیایی خود آثار این دو را به جان نوش کرده‌اند، انتظاری جز یادی از «بانگ نوش شادخواران» ندارند.