سریال‌های مناسبتی ماه رمضان سال گذشته بعد از دهه اول تیرماه ۸۵ کلید خوردند و امسال تصویربرداری اغلب سریال‌های رمضان از نیمه خرداد ماه آغاز شده است. به گزارش ایسنا، نگاهی به خبر آغاز تصویربرداری سریال‌های مناسبتی ماه رمضان امسال نشان می‌دهد که این سریال‌ها کمی زودتر از سال پیش اقدام به تولید و ساخت کرده‌اند.

پارسال مجموعه تلویزیونی «صاحب دلان» اواخر خرداد ماه ۸۵ کلید خورد و تا زمان پخش تصویربرداری آن ادامه داشت و امسال نیز سریال ماه رمضان (اغما) شبکه اول سیما از نیمه خرداد ماه آغاز شده است. رضا جودی تهیه‌کنندگی و سیروس مقدم کارگردانی این مجموعه را برعهده دارند و محور اصلی این سریال شغل و مسائل پزشکی است.

بر اساس این گزارش در حالی که سریال مناسبتی سال گذشته شبکه دوم سیما (آخرین گناه) اواسط تیرماه ۸۵ کلید خورد، نگارش فیلمنامه سریال مناسبتی رمضان از چهارماه پیش آغاز شده و کار کلید خورده است. «میوه ممنوعه» به قلم علیرضا کاظمی‌پور از مضمون اجتماعی برخوردارست و حسن فتحی این کار را کارگردانی و اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده آن است. تصویربرداری سریال ماه رمضان شبکه سه سیما نیز با نام موقت «نقش برزندگی» از نیمه خرداد امسال ماه آغاز شده است، این در حالی است که تصویربرداری سریال مناسبتی‌«زیر زمین» با همین تیم سازنده سال گذشته تا اواخر خرداد ماه آغاز نشد. بنابه گفته بهروز مفید (تهیه‌کننده این دو سریال) حال و هوای «نقش برزندگی» به موقعیت طنز نزدیک است و درباره زن و شوهر بازنشسته‌ای از طبقه متوسط است که مبلغی پول ناخواسته بدست می‌آورند و همین امر موجب بروز اتفاقاتی در زندگی آنان می‌شود. این سریال اکنون به نیمه رسیده است.

تصویربرداری سریال‌ امسال شبکه تهران با نام «وراء» از ۱۸ خرداد ماه آغاز شده است. در حالی که تصویربرداری سریال‌ «بوی خوش زندگی» که پارسال از این شبکه پخش شد، ۳۱ تیر ماه سال گذشته آغاز شده بود.سعید سلطانی کارگردان این سریال و منصور سهراب پور تهیه‌کنندگی مجموعه مناسبتی «ورا»را بر عهده دارند و بنا به گفته مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران، مضمون مجموعه امسال این شبکه قالبی معنایی دارد و بر خلاف کارهای سال‌های گذشته جدی محسوب می‌شود.