محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم جدید ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک ضمن دیدار با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و تقدیم استوارنامه خود، با وی درباره مسائل مربوط به روابط ایران و این سازمان به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایسنا، نماینده دائم کشورمان در این دیدار با تشریح سوابق فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف، استمرار تماس‌ها و همکاری‌های موجود میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد را خواستار و بر تقویت برنامه‌های همکاری مشترک تاکید کرد. خزاعی همچنین با تاکید بر نقش مهم ایران در مسائل منطقه‌ای و جهانی و اهمیت رایزنی‌های گسترده تر با دبیرکل سازمان ملل متحد در مسائل عمده بین‌المللی، از بان کی مون دعوت کرد که در فرصت مناسب از تهران دیدن کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ضمن استقبال از این دعوت و با عنوان اینکه خاطرات خوبی از ایران دارد، گفت که خواهان افزایش تعاملات موجود میان سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه ایران فردی دارای سوابق و تجربیات کاری گسترده و ارزنده را به عنوان سفیر و نماینده دائم خود در سازمان ملل منصوب کرده، بر پتانسیل‌های فراوان برای توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد و خواستار تلاش برای تبدیل این توان بالقوه به برنامه‌های اجرایی شد.

محمد خزاعی هفته گذشته وارد نیویورک، مقر سازمان ملل متحد شد. وی تا قبل از انتصاب به این سمت علاوه بر دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، به مدت پنج سال معاونت امور بین المللی وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشت و عضو شورای همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی وزارت امور خارجه بود. وی همچنین در کارنامه خود عضویت هیات مدیره صندوق اوپک، نایب رییس کمیته سرمایه‌گذاری صندوق یادشده و سال‌ها نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بانک جهانی را دارا است. علاوه بر این خزاعی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران تدریس می‌کرده است.