رییس‌جمهوری باتاکید بر فعال شدن همه منابع و ظرفیت‌های کشور برای ایجاد ۵/۱ میلیون شغل درسال تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف باید علاوه بر ارائه تسهیلات مالی زودبازده به طرح‌های اشتغالزا، زمینه‌های زیربنایی و پایه‌ای را برای اجرای این طرح‌ها فراهم کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه در جلسه‌شورای عالی اشتغال با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور گفت: طرح‌های متقاضیان اشتغالزایی باید در جهت رفع نیازهای کشور تایید و هدایت شود. رییس شورای عالی اشتغال، با قابل تحقق دانستن رفع بیکاری در مناطق روستایی کشور تاکید کرد: با سازماندهی و برنامه‌ریزی می‌توان دربخش کشاورزی جهش ایجاد و زمینه اشتغالزایی در روستاها را فراهم کرد. احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در صنعت کشور به ویژه پتروشیمی گفت: باید با تاسیس کارگاه‌های کوچک زمینه را برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در محصولات پتروشیمی به منظور صادرات آن مهیا کرد. رییس‌جمهوری ‌همچنین لزوم ارائه تسهیلات مناسب در شهرک‌های صنعتی را خاطر نشان و تاکید کرد: علاوه بر ایجاد کارگاه‌های صنعتی با همکاری دستگاه‌های مختلف، باید زمینه سکونت شاغلان در این شهرک‌ها را در نزدیکی هر شهرک صنعتی فراهم آورد. احمدی‌نژاد در پایان با قدردانی از همه دستگاه‌ها و بانک‌ها و به ویژه جوانان در تلاش برای اشتغالزایی و رفع بیکاری در کشور گفت: می‌توان با بازکردن گره‌های کلان و استفاده از همه منابع و ظرفیت‌ها زمینه ‌ایجاد بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار شغل جدید در کشور را در طول یک سال مهیا کرد.

حل مسایل تهران به نگاه بلند مدت نیاز دارد

محمود احمدی نژاد، رییس‌جمهوری در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام کرد: حل مسایل تهران به نگاه بلند مدت و جامع نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه که شامگاه روز دوشنبه برگزار شد، رییس‌جمهوری، لزوم داشتن نگاه ملی به مسایل تهران را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با نگاه بلند مدت، جامع و واقع‌بینانه و مطالعات مختلف، طرح جامع شهر تهران را تدوین، تصویب و اجرا کرد. احمدی‌نژاد منطبق نبودن نیازها با طرح‌های جامع را یکی از عوامل محقق نشدن اهداف این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: باید به همه تقاضاهای شهری از جمله سکونت، کار و اشتغال و حمل و نقل در طرح جامع شهری توجه ویژه و منطقی داشت.