صاد- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پارسیان با حضور صاحبان سهام روز گذشته در باشگاه صنعت نفت برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹اسفند سال ۸۵ به تصویب مجمع عمومی رسید.

بیمه پارسیان با سرمایه ۱۱۰میلیارد تومانی در پایان اسفندماه سال ۸۵، معادل ۲۲میلیارد تومان سود خالص داشت که معادل ۲۰درصد سرمایه پرداخت شده یعنی به میزان ۲۰میلیارد تومان و به ازای هر سهم ۲۰تومان سود تقسیم کرد. دنیای اقتحسین کریم‌خان‌زند، مدیر عامل بیمه پارسیان تعیین EPS سال ۸۶ را مشکل خواند و گفت: هیات‌مدیره سعی خواهندکرد تا EPS سال‌جاری از رشد ۵۰درصدی نسبت به سال مالی قبل برخوردار باشد.

پیرو دستور جلسه مجمع عمومی عادی بیمه پارسیان ترکیب اعضای هیات‌مدیره این شرکت تغییر کرد و بانک پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، لیزینگ پارسیان، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و شرکت توسعه ساختمانی بانک پارسیان به عنوان اعضای هیات‌مدیره حقوقی بیمه پارسیان انتخاب شدند که نمایندگان خود را در روزهای آینده معرفی خواهند کرد.

همچنین مبلغ ۲۰۰میلیون تومان پاداش برای هیات‌مدیره تعیین و اختیار پرداخت حق‌الزحمه حسابرس و بازرس قانونی به هیات‌مدیره تفویض شد. این شرکت اعضای علی‌البدل ندارد.

کریم خان‌زند، مدیرعامل بیمه پارسیان اعلام کرد سهامداران می‌توانند در پایان شهریور امسال سود خود را دریافت کنند.

حق بیمه تولیدشده این شرکت در سال ۸۵ معادل ۲۴۰میلیارد تومان بود که از صدور ۹۴۲هزار و ۳۰۲فقره بیمه‌نامه حاصل شد. بیمه پارسیان همچنین معادل ۱۱۸میلیارد تومان خسارت در سال ۸۵ به بیمه‌گذاران پرداخت کرد.

به گفته کریم‌خان زند سهم بیمه‌های اموال در پرتفوی سال ۸۴ بیمه پارسیان ۴۲/۹۴درصد بود که در سال ۸۵ به ۲۱/۸۹درصد کاهش یافت که از توسعه رشته‌های اشخاص و مهندسی و مسوولیت در پرتفوی این شرکت حکایت دارد.

هوشنگ خستویی، بازرس و شرکت سخن حق به عنوان حسابرس قانونی بیمه پارسیان برای یک سال مالی دیگر انتخاب شدند.

مشروح گزارش مجمع بیمه پارسیان را روزهای آتی در صفحات بانک و بیمه دنیای‌اقتصاد بخوانید.