درباره ازدواج موقت اظهار نظر نمی‌کنم

مصطفی پورمحمدی وزیر کشور گفت: دولت در تلاش است تا آنجا که امکان دارد حداقل نیاز مردم به سوخت خودرو را تامین کند.

به گزارش ایرنا، پورمحمدی روز یکشنبه در حاشیه مراسم دبیران اجرایی کنگره غدیر در خصوص کارت‌های سوختی که در سطح جامعه دست به دست می‌شود، تصریح کرد: در سطح جامعه صحبت‌هایی مطرح است از جمله اینکه یک سری کارت‌های سوخت خودرو به واسطه از رده خارج شدن اتومبیل‌ها دست به دست می‌شود اما باید در این زمینه بررسی بیشتری صورت گیرد و در صورت وجود این موضوع، مشکل برطرف شود. وی با تاکید براینکه مشکلات حمل‌ونقل عمومی باید سریع‌تر حل شود، تصریح کرد: با اجرای کامل تبصره ۱۳و با گذشت زمان مشکلات برطرف خواهد شد، اما ارزیابی نسبت به میزان موفقیت طرح سهمیه‌بندی سوخت فعلا زود است.

وی درباره نتیجه طرح سهمیه‌بندی بنزین، گفت: اگر چه اظهار نظر در این‌باره زود است اما دلیلی برای موفق نبودن این طرح ملی وجود ندارد و مردم آثار و منافع این حرکت را کاملا درک می‌کنند.

وی ‌بر تصمیم دولت مبنی بر تغییر نکردن سهمیه‌بندی تاکید کرد و گفت: دولت سهمیه‌بندی را اعلام کرده و به آن پایبند است.

پورمحمدی افزود: تاکید کردیم که حرف‌های حاشیه‌ای را نباید گوش کرد.

پور محمدی درباره اعلام روز سهمیه‌بندی گفت: کسی نباید غافلگیر می‌شد و نباید افرادی اسم آن را اتفاق جدید می‌گذاشتند. به هر حال اگر مردم به صحبت‌های رسمی اعتماد کنند، راحت‌تر می‌توانند خود را با سهمیه در نظر گرفته شده، تنظیم کنند.

درباره اضافه شدن ذخیره سهمیه‌بندی بنزین از چهار ماه به شش ماه برای خودروهای شخصی گفت: دولت ذخیره سهمیه‌بندی بنزین را از چهار ماه به شش ماه اضافه کرد، یعنی اینکه سهمیه دو فصل تابستان و پاییز با هم در نظر گرفته شد. وی در پاسخ به سوالی درباره سخنان خود در خصوص ازدواج موقت تصریح کرد: در این خصوص وارد نمی‌شوم چرا که اساس ما در تقویت و استحکام خانواده و ازدواج است و نقطه قوت جامعه را خانواده می‌دانیم و به همین دلیل همگی باید در برای استحکام خانواده تلاش کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون از سهمیه بنزین شما چه مقدار باقی مانده است، گفت: در حال حاضر ۲۴۰ لیتر باقی مانده یعنی ۱۶۰ لیتر مصرف شده و جالب این است که با کاهش سرعت می‌توانیم نحوه مصرف سوخت بهتری را داشته باشیم و آن را کاهش دهیم.

پورمحمدی ادامه داد: من در سفری که اخیرا به قم داشتم، در بزرگراه ماشینی را ندیدم که بیش از ۱۱۰ تا ۱۲۰ سرعت داشته باشد و این خود تحول بزرگی از نظر فرهنگی است .

وزیر کشور توصیه کرد: بهتر است کاربراتور ماشین را تنظیم کنیم و با سرعت پایین مصرف بنزین را کاهش دهیم چرا که همه مسائل فنی استفاده از خودرو در کاهش مصرف بنزین تفاوت ایجاد می‌کند.