بهرام بیضایی در صورت تصویب و پاسخ مرکز هنرهای نمایشی و شورای تئاتر‌شهر آبان‌ماه سال‌جاری با سهراب‌کشی در تئاتر شهر خواهد بود.

ایوب آقاخانی، سخنگوی شورای انتخاب آثار مجموعه تئاتر شهر با اشاره به در خواست متن از بیضایی و تایید خبر دریافت متن نمایش سهراب‌کشی نوشته بهرام بیضایی برای اجرا به میراث خبر گفت: شورای انتخاب آثار مجموعه تئاتر شهر در حال بررسی زمان و مکان مناسب اجرای این نمایش از استاد بیضایی است و امیدواریم به زودی بتوانیم نتیجه قطعی برسیم. آقاخانی مهم‌ترین مشکل شورای انتخاب آثار تئاتر‌شهر را نوسانات مداوم زمان بازسازی و تعطیلی یک ماه تا چهل روز این مجموعه بعد از جشنواره تئاتر آیینی سنتی دانست: این موضوع دست ما را برای تعیین زمان قطعی اجراهای متقاضی در تئاتر شهر و به خصوص استادانی که در خواست اجرا دارند را می‌بندد. اما امیدواریم با توجه به رویکرد مجموعه تئاتر شهر و مرکز هنرهای نمایشی در دعوت از استادان بتوانیم زمان مناسبی را در اختیار استادانی مانند آقای بیضایی قرار دهیم تا ایشان نمایش خود را به صحنه بیاورند.

بیضایی در گفت‌و‌گویی دیگر ضمن تایید اجرای «سهراب‌کشی» گفت: متن را گرفته‌اند تا بخوانند. چون هنوز قراردادی بسته نشده و اجرا قطعی نشده است‌، نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم، با این حال فکر می‌کنم در صورت قطعی شدن اجرا، این نمایش اواخر آبان ماه روی صحنه برود. بهرام بیضایی، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر سینمای کشور آخرین بار مرداد سال ۸۴ «مجلس شبیه در ذکر مصائب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده است. بیضایی پیش از این نمایش قرار بود، فیلم «پرتگاه» را جلوی دوربین ببرد که به دلایلی منتفی شد. سهراب‌کشی از آخرین نوشته‌های بیضایی است.