کارشناسان کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب اعلام کردند: سه تن از چهار دیپلمات ربوده‌شده ایرانی در لبنان همچنان زنده هستند و در اسرائیل به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «وعد» وابسته به حزب‌ا... لبنان، یک کمیته ویژه مرکب از کارشناسان کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب در حال برقراری تماس‌هایی با طرف‌های لبنانی و منطقه‌ای هستند تا از درستی اطلاعاتی که در این باره در اختیار سازمان ‌ملل‌متحد قرار گرفته اطمینان یابند. کارشناسان کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب که مسوولیت هماهنگی با سازمان اطلاعات آلمان و طرف‌های منطقه‌ای در فرایند مبادله اسیران بین حزب‌ا... و رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند، اعلام کردند: یکی از این دیپلمات‌های که به‌عنوان کاردار سفارت مشغول فعالیت بوده و به زبان عربی تسلط داشته است، ساعاتی پس از ربوده‌شدن به شهادت رسیده و دلیل آن نیز این بوده است که متوجه شده که ربایندگان قصد دارند آنها را تحویل اسرائیل دهند.

منابع غربی مرتبط با پرونده تصریح کردند: اسرائیل همچنان از تایید درستی این اطلاعات خودداری می‌کند و اعلام نظر در این باره را به روشن‌شدن سرنوشت «رون آراد» خلبان ناپدیدشده اسرائیلی در جریان بمباران جنوب لبنان در سال ۱۳۶۱ موکول کرده است.

این منابع افزودند: این مساله باعث شده تا فرایند مبادله اسیران که قرار بود حدود چهار سال پیش با عنوان «مرحله دوم مبادله اسیران» به سرانجام برسد به تعویق بیفتد.