شهرداری تهران پرداخت بدهی‌هایش به کتابخانه‌های عمومی این شهر و واریز مبلغ یک میلیارد تومان به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی تهران را به صورت علی‌الحساب پذیرفت. پس از گذشت بیش از سه سال از تصویب قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی کشور و موظف شدن شهرداری تهران به پرداخت حداقل نیم درصد از درآمد خود به انجمن کتابخانه‌های عمومی، بالاخره شهرداری تهران به اجرای این قانون اقدام کرد.

در جلسه‌ای که روز چهارشنبه و با حضور احمد مسجد جامعی (رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران) حسین محمد پور زرندی (معاون اداری مالی شهرداری تهران) اصغر امیرنیا (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران) مدیران کل درآمد و جمعی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر تهران برگزار شد، شهرداری تهران پذیرفت که به منظور رفع نیازهای فوری کتابخانه‌های عمومی این شهر، مبلغ یک میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب و ظرف یک هفته به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر تهران واریز کند.

براساس صورت جلسه‌ای که به امضای اعضای حاضر در جلسه رسید، شهرداری تهران متعهد شد پس از دریافت فهرست کلیه نیازهای تعمیرات کتابخانه‌های عمومی، نسبت به رفع مشکلات تعمیراتی و تجهیزاتی کتابخانه‌های عمومی شهر تهران اقدام کند.

این توافق در حالی صورت می گیرد که بدهی شهرداری تهران به کتابخانه‌های عمومی کشور در طول سه سال گذشته پرداخت نشده است.