استعفای رضاداد و شایعه استعفای عسگرپور

نگاه سوم- خبر استعفای «علیرضا رضاداد» از مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی روز پنجشنبه در محافل سینمایی و همچنین جشن دنیای تصویر پیچیده بود ولی بسیاری این خبر را بی‌اساس و پوچ می‌دانستند. روز گذشته یک روزنامه صبح با چاپ متن استعفانامه رضاداد این شایعه را قوت بخشید و این متن، خداحافظی او را از بنیاد سینمایی فارابی جدی کرد.

این استعفا روز گذشته از طرف حبیب ایل‌بیگی، مدیر روابط عمومی فارابی مورد تایید قرار گرفت ولی هنوز به تایید معاونت سینمایی نرسیده است اما بسیاری از پذیرفتن این استعفا حکایت می‌کنند.

مدیریت در بنیاد فارابی بسیار سهل و ممتنع است و با نگاهی گذرا بر کارنامه مدیرانی که از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز بر مسند مدیرعاملی این بنیاد تکیه زده‌اند می‌توان حساسیت‌ها، تاثیرگذاری‌ها و تلاش‌هایی را دید که همگی در جهت اعتلای سینمای ایران بوده است.

رضاداد در مقام مدیریت بر نهاد اجرایی سینمای ایران، تلاش مضاعفی را به کار برد تا سینمای ایران را از بسیاری سوءتفاهم‌ها و کج‌اندیشی‌ها بیرون بیاورد.

رضاداد با تجربه مدیریت در دولت خاتمی، زمانی که راضی به همکاری با دولت نهم شد، بسیاری می‌گفتند که همکاری او با دولت نهم استمرار نخواهد یافت و اگر شاید حمایت مدیران سینمایی از او نبود این فعالیت و همکاری دو سال نیز به طول نمی‌انجامید.

حوزه فرهنگ و هنری کشور بیش از هر حوزه‌ای نیازمند استمرار است از این رو که تغییر در سطح مدیریت لطمه‌های جبران‌ناپذیری خواهد زد ولی با توجه به اختلافاتی که در روزهای اخیر در مجموعه سینمایی کشور به گوش می‌رسید، استعفای رضاداد قابل پیش‌بینی بود و پذیرفتن این استعفا نیز دور از انتظار نیست.

هر چند همزمان با این استعفا برخی خبرها از جایگزینی مجید شاه‌حسینی در فارابی حکایت داشت، اما شاه‌حسینی در گفت‌گویی این موضوع را تکذیب کرد و گفت سال‌ها است که از این پستها به من می‌دهند!.

خبرگزاری فارس در همان روز صحت و سقم خبر رفتن «علیرضا رضا داد» و جانشینی «شاه‌حسینی» در فارابی را از حبیب ایل بیگی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی جویا شد که وی از این قضیه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که من هم در حد این شایعه این موضوع را شنیدم و حتی تاکید کرد که فارابی با مدیریت رضا داد در تدارک برپایی جشن سالانه روز خبرنگار است.

همچنین روز گذشته پس از استعفای عسگری از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و استعفای امین متولیان، معاون فرهنگی وی در ماه گذشته، خبرهایی در رابطه با استعفای عسگرپور از سمت معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران می‌رسید.

علت استعفای عسگرپور، ساخت فیلم و مشغله کاری وی عنوان شده است.