پایگاه اینترنتی جی.تی.ای گزارش داد، سران ناتو به رژیم صهیونیستی گفتند که در صورتی که قصد مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را دارد، باید به تنهایی به آن بپردازد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی جی.تی.ای، آویگدور لیبرمن، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی که دو هفته پیش از مقر ناتو در بروکسل دیدار کرد، پس از بازگشت احساس کرد که قدرت‌های غربی تمایلی به استفاده از حمله نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران ندارند. طبق آنچه در روزنامه یدیعوت آحارنوت منتشر شده است رهبر ناتو به لیبرمن گفت: ما در افغانستان گیر کرده‌ایم و نیروهای اروپا و آمریکا در باتلاق عراق گیر کرده‌اند و این امر سران کشورهای اروپا را از به کارگیری زور برای نابود کردن تاسیسات ایران باز می‌دارد. وی افزود: بنابراین اسرائیل در صورتی که چنین قصدی دارد باید تهدید ایران را خود از سر راهش بردارد و نباید روی همکاری جامعه بین‌الملل حساب کند.

نارضایتی اسرائیل

آویگدور لیبرمن، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه از رویکرد نرم اتحادیه اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت‌المقدس،‌ لیبرمن که با رادیو ارتش این رژیم سخن می‌گفت با مقایسه این نرمش اروپایی‌ها با رویکرد نوویل چمبرلین نخست‌وزیر سابق انگلیس درباره آلمان نازی تاکید کرد: باد چمبرلین در اروپا وزیدن گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی که من اظهارات اروپایی‌ها در بروکسل و همچنین در دیدار رومانو پرودی از اسرائیل شنیدم، احساس من این بود آنها می‌خواهند اسرائیل را وادار کنند برنامه هسته‌ای ایران را بپذیرد. لیبرمان خاطر نشان کرد: اروپایی‌ها می‌خواهند این مساله را تنها برعهده ما بگذراند حال آن که این مشکل صرفاً به ما مربوط نمی‌شود.