مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از توزیع آرم‌های جدید طرح ترافیک از ابتدای شهریور خبر داد و گفت: پایان تیرماه‌جاری آخرین مهلت ثبت‌نام برای دریافت آرم طرح ترافیک است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود صفارزاده روز سه شنبه در نشستی یک ساعته با خبرنگاران تصریح کرد: با توجه به آغاز زود هنگام ثبت نام از متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک، امسال توزیع آرم‌ها از اول شهریور آغاز و ۱۵ شهریور به پایان خواهد رسید. به گفته وی، آرم‌های طرح ترافیک سال گذشته تا آخر شهریور دارای اعتبار هستند و از اول مهر تنها آرم‌های سال‌جاری اعتبار خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که در سال‌جاری بر تعداد آر‌م‌ها افزوده نشده است و همچون سال گذشته تنها مجاز به توزیع ۸۹‌هزار و ۱۱۰ آرم طرح ترافیک هستیم، در خصوص نرخ آرم‌ها گفت: نرخ آرم برای خبرنگاران‌، خانواده شهدا، جانبازان، معلولان حرکتی و بیماران خاص ۲۰‌هزار تومان (‌روزی ۵۸‌تومان)، برای اشخاص حقیقی، مالکان وانت بارها و سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی ۲۵۰هزار تومان (روزی یک‌هزار تومان)، برای اشخاص حقوقی اعم از موسسات دولتی، غیردولتی و شرکت‌ها ۷۵۰هزار تومان (روزی ۳‌هزار تومان) خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز ثبت نام اینترنتی انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: بعد از آنکه متقاضی بر اساس شاخص‌های مندرج موفق به دریافت آرم شد، مسوولان مربوطه با وی تماس گرفته و خواستار ارائه مدارک به شهرداری‌های مناطق خواهند شد.

وی در خصوص نرخ آرم برای پزشکان گفت: در صورتی که پزشکان به عنوان اشخاص حقوقی نسبت به تهیه آرم اقدام کنند قیمت آرم برای آنان ۲۵۰‌هزار تومان خواهد بود اما در صورتی که از طریق سازمان نظام پزشکی خواستار تهیه آرم باشند آرم با قیمت ۷۵۰‌هزار تومان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به اعتراض خبرنگاران مبنی بر کاهش سهمیه آرم طرح ترافیک مطبوعات گفت: در سال‌جاری ۵۰۰ موسسه جدید خواستار دریافت آرم شده‌اند که در میان آنها خبرنگاران تعدادی از موسسات رسانه‌ای جدید حضور دارند بنابراین مجبور شدیم که تقریبا ۲۰‌درصد از سهمیه سال گذشته خبرنگاران را کم کنیم تا بتوانیم در قبال خبرنگاران این موسسات نیز پاسخگو باشیم.

صفارزاده که با بیان این اظهارات بار دیگر با اعتراض خبرنگاران حاضر مواجه شد، تاکید کرد: با وجود آن که درخواست از مدیران رسانه‌ها معرفی خبرنگاران پرتردد در سطح شهر برای دریافت آرم طرح ترافیک بوده است اما باز هم متعهد می شویم که در صورتی که خبرنگاری که مدام مجبور به تردد در سطح شهر است موفق به دریافت آرم از طریق رسانه خود نشده باشد، بدون آرم نخواهد ماند. سعی خواهیم کرد که هیچ خبرنگاری بدون آرم طرح ترافیک نماند.

به گفته وی، آرم طرح ترافیک خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها مستقیما توسط خود سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و آرم هفته نامه‌ها و نشریات ادواری از طریق وزارت ارشاد توزیع خواهد شد.