مسوول هماهنگی طرح ملی C.N.G در کشور گفت: طبق دستور رییس‌جمهور تعداد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی تا پایان مهرماه به ۵۰۰ جایگاه می‌رسد.

غلامرضا فرزانه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت: براساس دستور رییس‌جمهوری موظف شده‌ایم تا پایان سال ۱۰۰۰ جایگاه عرضه سوخت C.N.G گاز طبیعی فشرده شده در کشور ایجاد و به بهره‌برداری برسانیم. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۵ جایگاه C.N.G در سطح کشور در حال بهره‌برداری است، گفت: ۳۱۴ جایگاه آماده بهره‌برداری و ۳۶۵ جایگاه نیز در حال ساخت در نقاط مختلف کشور است.

فرزانه تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۲ جایگاه عرضه گاز طبیعی در تهران فعال است که در آینده افزایش می‌یابد.

وی افزود: بخش‌خصوصی نیز می‌تواند با ارایه زمین مناسب که مورد ارزیابی کارشناسی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت قرار می‌گیرد یرای ساخت جایگاه C.N.G تجهیزات بلاعوض دریافت کند. فرزانه هزینه ساخت هر جایگاه را ۸۰۰‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: جایگاه‌های فعال و در حال ساخت در کشور از تمام استانداردهای بین‌المللی برخوردار است.

مسوول هماهنگی طرح ملی C.N.G توسعه و جایگزینی سوخت گاز طبیعی را با توجه به تولید و ذخایر گاز در کشور را یک ضرورت دانست.

وی گستردگی شبکه توزیع گاز، مصرف بالای خودروهای موجود در شبکه‌های حمل و نقل، ارزش افزوده پائین صادرات گاز، پیچیدگی زیر ساخت‌های صادرات گاز طبیعی و ‌آزاد‌سازی فرآورده‌های گاز مایع برای صادرات از جمله مواردی دانست که استفاده از C.N.G در ایران را توجیه می‌کند.