پیروزی در نبرد اول

ایران به لطف تعویض‌هایش، ازبکستان را برد

ایران: ۲

ازبکستان: ۱

ترکیب تیم ملی ایران : رودباریان- رحمان رضایی- آندرانیک تیموریان- مهدی مهدوی‌کیا- سیدجلال حسینی- فریدون زندی- رضا عنایتی - رسول خطیبی (جواد کاظمیان)- علی کریمی (هادی عقیلی) - جواد نکونام- وحید هاشمیان (مهرزاد معدنچی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

کارت زرد: آندرانیک تیموریان- مهدی مهدوی‌کیا

اخراج: امیر قلعه‌نویی

داور وسط: سعد کمیل

تیم‌ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود توانست از سد ازبکستان بگذرد. این بازی که دیروز ساعت ۵۰/۱۳ در ورزشگاه بوکسیت جلیل مالزی آغاز شد و تیم‌ملی کشورمان توانست با ۲گل حریف‌اش را شکست دهد. البته ایران در این بازی عملکرد مناسبی نداشت. درست است که توانسته هر سه امتیاز این بازی را به دست آورد، اما عملکرد نامناسب بازیکنان و هماهنگ نبودن آنها در خطوط دفاع و هافبک باعث نگرانی خیلی از کارشناسان شد.

فیروز کریمی در این باره می‌گوید:‌ «بازیکنان ما در این بازی عملکرد ضعیفی داشتند. خط میانی ما در نیمه اول به طور کامل نابود شده بود و همین مساله باعث باخت ما در نیمه اول بود. بازیکنان ما به طور کامل در این بازی از لحاظ قدرت بدنی نیز مقابل ازبک‌ها کم آورده بودند. این عامل باعث شده بود تا خالق موقعیت‌های خوب روی دروازه حریف نباشیم.»

به غیر از خط هافبک، خط دفاع ایران در این بازی بیشتر ضعیف بود. رحمان رضایی مدافع با تجربه ایران در دقیقه ۱۷ دروازه خودی را باز کرد تا نشانگر همه این تفاسیر باشد. البته اشتباهات در خط دفاعی ادامه‌دار بود. رضایی در چندین صحنه مقابل مهاجمان ازبک کم آورده بود و موقعیت‌های صددرصد گل را به آنها هدیه می‌داد. اما رودباریان برخلاف بازیکنان خط دفاع عملکرد مناسبی داشت و موقعیت‌های تک‌به‌تک را یکی پس از دیگری از مهاجمان ازبکستان می‌گرفت. به غیر از رودباریان، جواد کاظمیان هم یکی از ستاره‌های ایران در این بازی بود. او با سرعت بالای خودش چندین‌بار برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت ایجاد کرد و دست آخر خودش با یک شوت توانست گل دوم ایران را بزند. او حتی بعد از بازی، بهترین بازیکن زمین هم شناخته شد. برخلاف ایران، ازبکستان نتوانست در نیمه دوم نمایش خوب نیمه اول را تکرار کند و برتری یک بر صفرش را از دست داد. نکته جالب توجه این مسابقه اخراج امیر قلعه‌نویی در دقیقه ۸۴ بود. سرمربی تیم‌ملی ایران به خاطر اعتراض‌های مکرر به کمک داور، از سوی سعد کمیل اخراج شد.به هر حال ایران باید برای بازی با چین مشکلاتش را در خطوط دفاع و هافبک رفع کند.