نگاه سوم- برنامه‌های آینده موسیقی ایران توسط بابک رضایی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در نشست خبری که در محل انجمن موسیقی برگزار شد، تشریح شد. رضایی گام‌های بلند انجمن موسیقی ایران در تیر ماه جاری را اجرای ارکستر ملی در کاخ موزه نیاوران با صدای علیرضا قربانی، تجلیل از بانوان هنرمند موسیقی در شب ولادت حضرت فاطمه‌زهرا و اجرای کنسرت استاد محمدرضا لطفی و برنامه‌های آتی انجمن را اعلام کرد. به گفته وی، امروز و فردا گروه موسیقی ردیف دستگاهی سپهر به رهبری احمدرضا خواه در تالار رودکی برنامه اجرا می‌کند.۲۳ و ۲۴تیرماه گروه ساز‌های ایرانی خروش با بداهه نوازی مجید درخشانی برنامه اجرا می‌کنند. ۲۹تیر گروه موسیقی نور با همکاری موسسه هر مس و ۳۱تیر تا دوم مرداد امسال نیز ارکستر گروه کودکان ایران زمین در تالار وحدت برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند. روزهای ۱۱ و ۱۲مرداد ماه گروه ذوالفنون با همکاری هادی منتظری در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند. ۱۹ و ۲۰ مرداد ماه گروهی جوان با سازهای بادی برنامه دیگری اجرا می‌کنند.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران همچنین از برگزاری برنامه‌های «شب موسیقی ایران» در ماه‌های مرداد و شهریور خبر داد و گفت: در حد فاصل مرداد و شهریور تلاش می‌کنیم که هر شب را به موسیقی یک استان اختصاص دهیم و همه ژانرهای موسیقی فعال در آن شهرها عرضه شود. رضایی افزود: روزهای ۱۵ و ۱۶شهریور ماه سال‌جاری، ارکستر موسیقی ملی در یکی از شهرهای گرگان یا شهرکرد اجرای برنامه خواهد کرد. وی گفت که بعد از ماه رمضان اجرای ارکستر موسیقی ملی در سایر استان‌ها برگزار می‌شود. فراخوان موسیقی پاپ هم در سال‌جاری منتشر و سال آینده اجرا خواهد شد. مدیرعامل انجمن موسیقی ایران اجرای موسیقی پاپ را با توجه حساسیت‌های آن منوط به برنامه‌ریزی‌های بسیاری دانست و فعالیت‌های این انجمن در ایام محرم و صفر را برگزاری برنامه‌ای با عنوان اولین سوگواری نغمه‌های عاشورایی معرفی کرد.

رضایی برنامه‌های انجمن موسیقی ایران را نیازمند نقد مطبوعات و رسانه‌ها دانست و درخواست کرد که رسانه‌ها با نقد سازنده خود فضا را برای بینش روشنگری دست‌اندرکاران موسیقی ایجاد کنند تا خود را بهتر ارزیابی کنیم. وی برگزاری اکسپوی موسیقی یا نخستین نمایشگاه بزرگ عرضه محصولات موسیقی کشور را منوط به برنامه‌ریزی خانه موسیقی با دفتر موسیقی و شعر و معاونت هنری وزارت ارشاد دانست و خاطرنشان کرد، خانه موسیقی هماهنگ‌کننده این برنامه است و احتمال دارد که در پاییز برگزار شود.