نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همتای ایتالیایی‌اش با تکرار اتهام‌های غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران گفتند که اجازه نخواهند داد ایران به تسلیحات هسته‌ای دست یابند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رومانو پرودی، نخست وزیر ایتالیا پس از دیدار با ایهود المرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار اتهام‌های غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایران نمی‌تواند و نباید به توانایی هسته‌ای نظامی دست یابد. خودداری ایران از پیروی از درخواست‌های شورای امنیت سازمان ملل تنها احتمال تشدید تحریم‌ها را دنبال خواهد داشت. این ما را به جاده‌ای می‌کشاند که هیچ یک مایل به گام گذاشتن در آن نیستیم. المرت نیز در این کنفرانس خبری با تکرار ادعاهای غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت: اسراییل هرگز قبول نخواهد کرد که کشوری که اسراییل را تهدید به نابودی کرده است، روزی به سلاح هسته‌ای دست یابد، اما من به تلاش‌های بین‌المللی اعتماد دارم.

پرودی در این سفر با بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب راست گرای افراطی رژیم صهیونیستی (لیکود) نیز دیدار داشت. نتانیاهو نیز خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد.

پیش از این سفر پرودی در مصاحبه با یک روزنامه‌اسراییلی گفته بود: باید به اسراییل اطمینان داد که برنامه هسته‌ای ایران، نظامی نیست.

به نوشته روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا، پرودی در آستانه سفر سه روزه خود به سرزمین‌های اشغالی در مصاحبه‌ای با روزنامه معاریو افزود: باید به اسراییل اطمینان دهیم که برنامه هسته‌ای نظامی‌ایران وجود نخواهد داشت، بلکه آنها می‌خواهند یک قدرت منطقه‌ای باشند که هستند.