دور دوم گفت‌وگو با آمریکا فعلا در دستور کار نیست

معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه تصریح کرد: دور دوم گفت‌وگو با آمریکا فعلا در دستور کار ایران قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باقری در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا ایران منتظر است که آمریکا برای دور دوم گفت‌گو از تهران درخواست کند، گفت: منتظر نیستیم، ولی اگر از ما درخواست شود، این درخواست را به خاطر کمک به مردم عراق بررسی می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم. باقری تصریح کرد: نیازی به آمریکا‌یی‌ها نداریم. اگر احساس می‌کنند که ضرورت دارد بیایند و مشکلی را حل کنند و کمک کنیم که نتیجه آن برای مردم عراق باشد، قبلا اعلام آمادگی کردیم و الان نیز آماده‌ایم ولی منتظر نیستیم که کسی به ما بگوید تا ما راه بیفتیم.

وی افزود: اگر آنها درخواست کنند، بررسی می‌کنیم و انشاءا... پاسخ می‌دهیم. معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره مذاکره با رژیم اشغالگر قدس درباره چهار دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان تصریح کرد: ایران در هیچ سطح و دوره‌ای مذاکره‌ای را با این رژیم نامشروع پیش‌بینی نکرده و نمی‌کند.

وی بر وظیفه لبنان در زمینه پاسخگویی به ربوده شدن این چهار نفر تاکید کرد. باقری در پاسخ به سوال دیگری درباره رابطه با مصر نیز گفت: علاقه‌ای ندارم راجع به مصر صحبت کنم. اگر احساس نیاز می‌کنند، می‌توانیم صحبت کنیم و ما نیازی نداریم.