آمریکا از سال 1953 تاکنون در امور ایران دخالت کرده است

پایگاه اینترنتی ورلدنت دیلی به نقل از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا گزارش داد: در صورتی که سیاست‌های آمریکا تغییری نکند، جنگ با ایران غیرقابل اجتناب خواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ورلدنت دیلی، ران‌پل، یکی از کاندیداهای جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در یک جلسه پرسش و پاسخ انحصاری با ورلد نت دیلی گفت که مردم آمریکا باید درک کنند که چنین درگیری با ایران تنها یکی دیگر از نتایج پیشینه طولانی دخالت‌های آمریکا در خاورمیانه خواهد بود. وی گفت: اگر سیاست‌های ما تغییر نکنند چنین درگیری غیرقابل اجتناب خواهد بود، زیرا تمایلی به گفت‌وگو با آنها نداریم و هر هفته که می‌گذرد تحریم‌ها، قوانین تهدیدها و اتهام‌های بیشتری را به آنها اعمال می‌کنیم.

پل افزود: ایران را احاطه کرده‌ایم و ایرانیان درک بسیار‌بسیار کاملی از سابقه‌ آن دارند، آنها می‌دانند که از سال ۱۹۵۳ تاکنون در دولتشان دخالت کرده‌ایم و این به ما آسیب رسانده است. در حال شکست خوردن در عراق هستیم و دولتمان برای اینکه توجه‌ها را از این مساله منحرف کند، همه تقصیرها را به گردن ایران انداخته است.

پل با اشاره به اینکه دلیل آغاز تبلیغات جنگ همین است گفت: فکر نمی‌کنم حمله‌ای به شیوه قدیم خواهیم داشت. وقتی دور کشوری را حصار می‌گیرید و مردم آن از این امر رنج می‌برند، وقتی تلاش می‌کنید مردم را از گرسنگی بکشید و آنها را تحقیر کنید و منابع انرژیشان را از آنها بگیرید، اینها اعمال آغاز جنگ به حساب می‌آیند. آن‌گاه اگر شروع به بمباران آنها کنید، کشورهای دیگر دخالت می‌کنند. شاید تا آن زمان چین به این نتیجه برسد که به نفعش است از ایران دفاع کند و خدا می‌داند آنها چه جور حملات مالی می‌توانند علیه ما و واحد پول‌ ما انجام دهند، من مطمئنم اگر سیاست‌هایمان تغییر نکند، در پایان به جنگ با ایران کشیده خواهیم شد.

پل گفت که اگر انتخاب شود، اولین کارش پرداختن به سیاست خارجی خواهد بود.

وی گفت: نیروی دریایی را از نزدیکی ایران عقب می‌کشانم و ایران را به گفت‌وگو و مذاکره دعوت می‌کنم.

اقدام نمادین در تحریم ایران!

شبکه خبری سی.بی.اس گزارش داد: شهر میامی بیچ قرار است روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کند که به موجب آن صندوق‌های مالی شهری از سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که با ایران و سودان روابط تجاری دارند منع خواهند شد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی.بی.اس، دیوید درمر، شهردار شهر میامی بیچ مدعی شد که دلیل انتخاب ایران و سودان سوابق آنها است.

به گفته مدیر مالی میامی بیچ، این قطعنامه نمادین خواهد بود،‌ زیرا میامی بیچ تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که با ایران و سودان روابط تجاری دارند نکرده است.

اگر این قطعنامه تصویب شود میامی بیچ اولین شهر فلوریدا خواهد بود که دست به چنین اقدامی زده است.

فلوریدا اولین ایالتی است که خواستار قطع سرمایه‌گذاری‌ها در ایران شد. براساس قوانینی که جدیدا در فلوریدا تصویب شده است، شورای دولتی این ایالت باید همه شرکت‌هایی را که دارای عملیات‌های استخراج نفت یا مواد معدنی در ایران هستند شناسایی کند و به آنها اطلاع دهد که در صورتی که در طول ۹۰ روز پیوندهای تجاری خود را با ایران قطع نکنند، تحت سیستم مالی ایالت فلوریدا پولی را که آنها با آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند پس خواهد گرفت.

شهردار ایرانی‌الاصل بورلی هیلز نیز قصد دارد از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارجی که در ایران فعالیت می‌کنند جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه لس‌آنجلس تایمز نوشت: هدف از این اقدام نمادین جلب حمایت برای جنبشی در کالیفرنیا و دیگر ایالت‌ها برای منزوی کردن ایران است.

در این گزارش آمده است: این پیشنهاد به ویژه در بورلی هیلز که مقامات می‌گویند ۲۵‌درصد از ۳۴۰۰۰ سکنه‌اش ایرانی هستند، تاسف‌برانگیز است.

جیمی دلشاد، شهردار ایرانی‌الاصل بورلی‌هیلز گفت: نمی‌خواهم در‌این‌باره ساکت باشم. می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که مردم می‌دانند از آمریکا حمایت می‌کنم.

دلشاد گفت: قصد دارد از شورای شهر بورلی هیلز بخواهد تصویب قطعنامه‌ای را بررسی کند که از لایحه سرمایه‌گذاری نکردن حمایت می‌کند. وی ابراز اطمینان کرد که شورای شهر پیشنهادش را می‌پذیرد.