واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که تا سال ۱۳۹۰ واردات ایران افزایش بیش از ۱۰میلیارد دلاری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، گزارش ماه ژوئن واحد اطلاعات اکونومیست حاکی از آن است که واردات ایران در سال‌جاری با دومیلیارد و ۴۰۰میلیون دلار افزایش به ۴۸میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار خواهد رسید که با تداوم روند صعودی این میزان طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ به ترتیب معادل ۵۰میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار و ۵۲میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار خواهد بود. انتظار می‌رود طی سال‌های ۸۹ و ۹۰ واردات ایران افزایش سالانه‌ای برابر با یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار داشته باشد و به ترتیب به ۵۴میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار و ۵۵میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار برسد.

اکونومیست در ادامه به بررسی وضعیت تجاری کشورمان پرداخت و عنوان کرد که با توجه به افزایش سریع واردات و نیز کاهش سریع صادرات، مازاد تجاری به سرعت کاهش پیدا خواهد کرد به طوری که پیش‌بینی می‌شود مازاد تجاری ۲۰میلیارد و ۱۰۰میلیون دلاری کشور در سال ۸۵، طی سال ۹۰ به کسری تجاری یک‌میلیارد و ۷۰۰میلیون دلاری تبدیل شود.

بنا بر این گزارش مازاد تجاری کشور طی سال‌های ۸۶، ۸۷ و ۸۸ با حفظ روند نزولی به ترتیب معادل ۱۸میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار، ۱۲میلیارد و۷۰۰میلیون دلار و هفت‌میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار خواهد بود که این شاخص در سال ۸۹ به دومیلیارد و ۹۰۰میلیون دلار خواهد رسید.