هنرمندان سینمای ایران اظهارنامه مالیاتی دادند

دنیای اقتصاد- با دعوت مشترک معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، هنرمندان سینمای ایران برای نخستین بار در محلی به جز حوزه مالیاتی، اظهارنامه مالیاتی دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، در این نشست که در خانه سینما برگزار شد، هنرمندانی همچون پرویز پرستویی‌، کمال تبریزی‌، رضا میرکریمی‌، داود رشیدی‌، محمد رضا هنرمند‌، رسول صدرعاملی‌، علیرضا خمسه‌، کیومرث پوراحمد‌، علیرضا داودنژاد‌، علی دهکردی‌، منوچهر محمدی و محمد مهدی دادگو حضور داشتند‌. عکس: علی عبداللهی

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست، خاطر نشان کرد: کلیه مسایل و مشکلات فی‌مابین سینما و نظام مالیاتی کشور در سایه همدلی موجود‌، حل شدنی است‌، چرا که بسیاری از مشکلات مالیاتی سینماگران‌، راه‌حل‌های قانونی دارد که آگاهی آن برای اهالی سینما باید حاصل شود و این مساله بسیار گره‌گشا خواهد بود‌. علی‌اکبر عرب مازار افزود: سازمان امور مالیاتی کشور تمایل دارد به همکاری حداکثری با مجموعه خانواده بزرگ سینمای ایران دست یافته و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت موثر و عظیم هنر هفتم به منظور انتقال مفاهیم مورد نظر از جمله استقلال ملی‌، وظایف شهروندی و اعتماد عمومی‌، فضایی ایده‌آل برای رشد اقتصادی این بخش را فراهم سازد‌.

در این مراسم‌، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، با تاکید بر اینکه در بهترین شرایط همکاری سازمان امور مالیاتی کشور با خانواده سینمای ایران هستیم‌، خاطر نشان کرد: فضای فعلی میان بخش سینما و نظام مالیاتی کشور بسیار مساعد و تفاهم آمیز است و این فضای تعامل‌آمیز‌، در یک سطح کلان‌تر می‌تواند به یک تفاهمنامه میان سینمای کشور و سازمان مالیاتی کشور به‌خصوص با گرایش و شانیت خاص سازمان امور مالیاتی کشور منجر شود که بخش بسیاری از مشکلات اهالی فرهنگ‌، هنر و سینما می‌تواند در سایه آن حل و فصل شود‌. محمدرضا جعفری جلوه افزود: از آنجایی که مردم ما کمتر با علم اقتصاد و وجوه مختلف آن چه از وجه سنتی و چه از وجه مدرن آشنا هستند‌، آگاه‌سازی لازم باید توسط کسانی که فرهنگ‌ساز هستند حاصل شود و آنها به عنوان یک جریان فرهنگ‌ساز مردم را آشنا کنند.