انتقاد صاحبنظران از تغییر ساختار سازمان مدیریت

طبیبیان: این تغییر، ریخت‌وپاش‌های بیشتر دستگاه‌های دولتی را به همراه خواهد داشت

شرکا: بعد از سال ۷۸ مطالعه‌ای صورت نگرفت

دنیای اقتصاد- محمد طیبیان گفت: با ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نهاد ریاست جمهوری تشکیلات علمی و کارشناسی بودجه‌ریزی کشور از بین می‌رود. این صاحب‌نظر اقتصادی به دنیای اقتصاد گفت: این انتقال، ریخت‌وپاش‌های بیشتر دستگاه‌های دولتی را به همراه خواهد داشت و این موضوع باعث سست‌شدن بنیان نظام اجرایی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

به اعتقاد طیبیان اکنون دیگر دست آنانی که همواره خواستار بازبودن دستشان برای هزینه کردن بودند، باز شده است و این به زیان دولت خواهد بود. وی با بیان اینکه تبدیل سازمان مدیریت به یک معاونت زیر نظر رییس جمهوری، جایگاه و منزلت این سازمان را به شدت کاهش می‌‌دهد، گفت: تا پیش از این رییس سازمان، به عنوان یک صاحبنظر طراز اول به شمار می‌آمد، اما با توجه به مصوبه اخیر، این منزلت از بین خواهد رفت.

وی با یادآوری اینکه حذف سازمان مدیریت منجر به افزایش بیشتر نقدینگی خواهد شد، گفت: این مساله مانع بزرگی درباره اهداف دولت در خصوص فقرزدایی و بهبود توزیع درآمد خواهد بود که از این رو اینگونه تصمیمات را در نهایت به زیان خود دولت ارزیابی می‌کنیم.

همچنین برادران شرکاء در خصوص اظهارات برقعی مبنی بر اینکه ادغام سازمان مدیریت از سال ۷۷ شروع شده است، گفت: به احتمال فراوان منظور آقای برقعی، ادغام سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی بوده است. و از سال ۷۸ به این طرف هیچ مطالعه‌ای درباره تغییر ساختار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

رییس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: تا زمانی که مصوبه به طور کامل منتشر نشود نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کارشناسی کرد.