معاون ترافیک شهردار تهران از آغاز ثبت‌نام اشخاص حقیقی برای دریافت برچسب طرح ترافیک خبر داد.

جعفر هاشمی تشکری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: امسال به هیچ وجه ثبت‌نام حضوری صورت نمی‌گیرد و متقاضیان باید برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی شهرداری تهران مراجعه کنند. وی گفت: گروه‌های حمایتی (جانبازان، معلولان، خانواده‌های معظم شهدا، بیماران خاص و خبرنگاران) با پرداخت مبلغ ۲۰هزار تومان می‌توانند از این برچسب استفاده کنند و جانبازان بالای ۵۰درصد با ارائه معرفی‌نامه از بنیاد جانبازان، برچسب طرح ترافیک را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

معاون ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: سایر اشخاص حقیقی متقاضی برچسب طرح ترافیک که تقاضای آنان پذیرفته شود نیز با پرداخت ۲۵۰ هزار تومان می‌توانند این برچسب را دریافت کنند. وی گفت: افراد حقیقی باید برای ثبت‌نام به نشانی اینترنتی www.tehran.ir مراجعه کنند و در صورتی که این افراد سابقه قبلی داشته باشند می‌توانند سوابق خود را در زمان ثبت‌نام اعلام کنند.

معاون ترافیک شهردار تهران ضمن بیان این که در سال گذشته حدود ۹۰هزار برچسب طرح ترافیک توزیع شد، افزود: امسال نیز این مقدار افزایش نخواهد داشت، زیرا علاوه بر خودروهایی که دارای برچسب طرح ترافیک هستند، وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها، ون‌ها و حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تاکسی جدید در محدوده طرح تردد خواهند کرد و در صورت افزایش صدور برچسب تبعات منفی بر ترافیک محدوده طرح خواهد گذاشت. وی خاطرنشان کرد: قیمت برچسب طرح ترافیک برای اشخاص حقوقی نظیر شرکت‌ها و نهادهای دولتی امسال ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تقاضای دریافت برچسب اشخاص حقوقی کاهش و در مقابل سهمیه اشخاص حقیقی و ساکنان محدوده طرح افزایش یابد.