نگاه سوم - «فرزند صبح» یکی از امیدهای سینمای ایران برای به تصویر کشیدن تصویر امام (ره) بر روی پرده نقره‌ای است. بهروز افخمی چند سالی است که در سکوت روی این فیلم کار کرده و تلاش‌های بسیاری انجام داد تا اطلاعات فیلم و فرم روایت او منتشر نشود. گروهی معتقدند نگاه افخمی به داستان در «فرزند صبح» شبیه «گاو خونی» است. یک روایت مدرن و متفاوت که می‌تواند تجربه تازه‌ای در سینمای ایران باشد. افخمی با تمام حاشیه‌هایی که برای فیلمش به وجود آمد با جمعی از حرفه‌ای‌ها همکاری کرد. هدیه تهرانی نقش دایه حضرت امام (ره) و محمدرضا شریفی‌نیا در نقش سیداحمد خمینی حضور یافتند. افخمی برای انتخاب بازیگری که نقش امام را در میانسالی و در سالخوردگی‌ بازی کند، حساسیت و وسواس زیادی به خرج دادکه در نهایت عبدالرضا اکبری این نقش را بر عهده گرفت. اکبری به کمک گریم شباهت زیادی به حضرت امام (ره) پیدا کرده است. «فرزند صبح» در سه بخش فیلمبرداری شد و با گرفتن صحنه‌های مربوط به آخرین روزهای حضرت امام (ره) در بیمارستان، فیلمبرداری بعد از سه سال به پایان می‌رسد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فرزند صبح» در این باره گفت: «مرحله فیلمبرداری پروژه با ضبط سکانس‌های باقیمانده تا پایان تیرماه به پایان می‌رسد. برخی سکانس‌ها در لوکشینی در شهریار فیلمبرداری می‌شود و سکانس دیگر که مربوط به رحلت امام (ره) است در بیمارستانی در تهران جلو دوربین خواهد رفت.» محمدرضا شرف‌الدین ادامه داد: «سکانس رحلت امام (ره) از نمای «P.O.V» گرفته می‌شود و در معدود پلان‌هایی که حضرت امام (ره) را می‌بینیم قرار است محمدرضا شریفی نیا نقش یادگار حضرت امام (ره) را ایفا کند.»

تهیه‌کننده «فرزند صبح» از پایان تدوین بخش‌های فیلمبرداری شده خبر داد و گفت: «تدوین قسمت‌های فیلمبرداری شده توسط بهروز افخمی به پایان رسیده و پس از فیلمبرداری سکانس‌های باقیمانده وی تدوین نهایی را انجام خواهد داد.» وی در پایان درباره زمان اکران «فرزند صبح» گفت: «هنوز تصمیمی مبنی‌بر حضور این فیلم در جشنواره بیست و ششم نگرفته‌ایم و منتظریم ببینیم چه فیلم‌هایی در جشنواره حضور خواهند داشت، سپس در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم کرد.»