سخنگوی دولت با اشاره به خبر سهمیه‌بندی برق گفت: چنین چیزی مطرح نیست و حرف نادرستی است.

به گزارش خبرگزاری فارس غلامحسین الهام سخنگوی دولت دیروز در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر رییس‌جمهوری درباره سهمیه‌‌بندی برق گفت: چنین چیزی اصلا در هیات دولت مطرح نیست و حرف نادرستی است و ما این حرف را تازه می‌شنویم. وی با تاکید بر اینکه از انرژی باید به درستی استفاده شود، گفت: باید در استفاده از منابع و انرژی اعتدال را رعایت و از هرگونه اسراف پرهیز کرد. الهام درباره انتصاب خود به عنوان رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اینکه چقدر وقت برای حضور در این ستاد دارد، با بیان اینکه این انتصاب مطابق با اصل ۱۲۷ قانون اساسی صورت گرفته است، گفت: وزرا به اعتبار عضویت در دولت وظایفی بر عهده دارند و بسیاری از وزرا علاوه بر وظایف اجرایی رییس مجامع، موسسات و شرکت‌های دولتی و همچنین رییس کمیسیون‌های دولت هستند.

وی با بیان اینکه وزیر دارای دو گونه وظیفه است، تصریح کرد: هر وزیر وظایفی مربوط به هیات دولت و همچنین وظیفه اجرایی مربوط به وزارتخانه خود را بر عهده دارد و کارهای متعدد وزرا به معنای تعدد شغل‌ها نیست.

چهارشنبه‌ها با رسانه‌ها

سخنگوی دولت همچنین از حضور خبرنگاران در پایان جلسات چهارشنبه‌های هیات دولت خبر داد.

الهام در حاشیه جلسه هفتگی خود با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: رییس جمهوری بر موضوع تعامل و گفت‌وگوی بیشتر اعضای دولت با خبرنگاران تاکید دارد که براساس هماهنگی‌های صورت گرفته خبرنگاران می‌توانند پس از جلسات چهارشنبه هیات دولت با وزرا به گفت‌وگو بپردازند.

وی اضافه کرد: احتمالا این طرح از هفته آینده عملی می‌شود.