رییس قوه‌قضاییه با اشاره به جایگاه عظیم زنان در اسلام و تفاوت عمده آن با مکاتب غربی گفت: دین مبین اسلام بیشترین حق و جایگاه انسانی را به زنان داده است و مدافع سرسخت حفظ حرمت، کرامت و جایگاه زنان است و این مدعیان غربی حقوق زنان هستند که به ویژه در عصر معاصر بیشترین خیانت‌ها را در حق زنان مرتکب شده‌اند. به گزارش ایسنا، محمود هاشمی شاهرودی صبح دیروز در دیدار جمعی از زنان فعال در عرصه‌های اجتماعی و استادان حوزه و دانشگاه، زنان شاغل در قوه‌قضاییه و نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر نقش بالا و تاثیرگذار زنان در جامعه و تساوی حقوق انسانی زن و مرد، گفت: اسلام بر نقش و جایگاه جداگانه و فطری آنان در حفظ ارکان جامعه و تفاوت‌های فطری آنها نیز تاکید داشته است و جوامع اسلامی نباید گول تزویرها، دروغ‌ها و شعارهای مدعیان حفظ حقوق زنان را بخورند چرا که آنان با طرح این ادعاهای دروغین و تداخل در جایگاه فطری زن و مرد، به بن‌بست در عواطف انسانی و کیان خانواده رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها در جمهوری اسلامی ایران باید به سمت حفظ حقوق زنان و مردان و تقویت ارکان خانواده و گسترش و پایین آوردن سن ازدواج و برطرف کردن مشکلات آن باشد. رییس قوه‌قضاییه گفت: به تاخیر افتادن سن ازدواج در کشور به دلیل طولانی بودن دوره تحصیلات‌عالی معضلی است که باید شورای انقلاب فرهنگی نسبت به حل و فصل آن اقدام کند. هاشمی شاهرودی اظهار کرد: متاسفانه در‌حال‌حاضر به دلیل اینکه یکی از شرط‌های عرفی ازدواج کسب مدارک بالای تحصیلی است جامعه جوان کشور دچار مشکل شده و سن ازدواج بالا رفته است که موجب بروز مشکلات و برخی نابسامانی‌های اخلاقی می‌شود و ضروری است با کاهش برخی دوره‌ها و دروس غیرضروری ضمن کم کردن زمان کسب مدارک تحصیلی، سن ازدواج را پایین‌ آورد.

رییس قوه‌قضاییه افزود: باید از تمامی امکانات کشور و مواهب و ثروت‌های خدادادی که نصیب جامعه ایران شده است برای تقویت و حفظ ارکان خانواده و ازدواج استفاده کرد. هاشمی شاهرودی گفت: مدیریت کلان کشور باید به سمتی برود که هرچه بیشتر ازدواج گسترش یابد و زمان آن برای جوانان به تاخیر نیفتد.