علاقمندم همه «رئیس» را ببینند

نگاه سوم - فیلم «رئیس» ساخته کیمیایی این روزها بر روی پرده سینما حضور دارد. استقبال متوسطی از این فیلم شده است و انتقادها نیز متفاوت بوده است مانند دیگر فیلم‌های اخیر این کارگردان.

فرامرز قریبیان که در بسیاری از فیلم‌های کیمیایی و همچنین رییس به ایفای نقش پرداخته است با ایسنا گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.فرامرز قریبیان گفت: فیلم «رییس» را خیلی دوست دارم و فکر می‌کنم یکی از بهترین کارهای کیمیایی در بعد از انقلاب است و علاقه‌مند همه این فیلم را ببینند. وی افزود: کار خودم را در رییس خیلی دوست دارم و وقتی بازیگر نقشش را دوست دارد، همه چیز خودش می‌آید و حس در می‌آید. وی افزود: کیمیایی نقشی که برای بازیگر می‌نویسد و دیالوگ‌هایی که در دهان او می‌گذارد بسیار مناسب انتخاب می‌کند و برای خود من تا به حال پیش نیامده به‌طور مثال اگر قرار باشد در صحنه‌ای تحت تاثیر قرار بگیریم و اشکی درآید از وسایل مصنوعی استفاده بکنم و تمام صحنه‌ها بطور طبیعی اتفاق می‌افتد. قریبیان تاکید کرد: کیمیایی بازیگریش را خیلی خوب هدایت می‌کند و همه بهترین بازیشان را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هنگام کار با کیمیایی بسیار راحت است تصریح کرد: او زیاد به تمرین کردن اعتقاد ندارد و خود من هم در سینما معتقد به تمرین نیستم. بازیگر کارش حسی است و اگر تمرین کند این حس از بین می‌رود و کار مکانیکی می‌شود. این بازیگر با اشاره به وقفه دوازده ساله‌ای که در همکاریش با کیمیایی افتاد گفت: ما رفقای قدیمی هستیم و فکر می‌کنم همین‌طور که من خوشحال می‌شوم، او هم خوشحال می‌شود که با هم کار می‌کنیم، اما بعد از فیلم «تجارت» نقش‌های اصلی فیلم‌های کیمیایی جوان شدند و به سن من نمی‌خورند به هر حال هر چه سن بازیگر بالا می‌رود، طبیعتا کارش کمتر می‌شود پس باید نقشی پیش بیاید و به من بخورد. قریبیان که تجربه ساخت سه فیلم را در کارنامه‌اش دارد، از علاقه‌مندیش به ساخت یک فیلم اجتماعی بهتر بعد از «چشمهایش» یاد کرد و گفت: فیلم آخرم فروش خوبی نداشت و نتوانستم فیلم‌ بعدی‌ام را بسازم، ترجیح می‌دهم در کار آینده‌ام با تهیه کننده شراکت داشته باشم تا بتوانم مطابق میل خودم کار کنم. وی افزود: هنوز سناریویی برای کار ندارم اما مسعود کیمیایی چند طرح دارد و قول داده فیلمنامه‌ای به من بدهد و خیلی مایلم آن را بسازم.