سهمیه‌بندی با وزارت کشور هماهنگ شده بود

وزیر نفت گفت: زمان اجرای طرح سهمیه‌‏‌‏بندی بنزین با وزارت کشور هماهنگ شده بود.

کاظم وزیری‏هامانه‌، در گفت‌‌‌و‌گو با ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر فرمانده نیروی انتظامی که اعلام کرد زمان اجرای طرح سهمیه‌‏بندی بنزین با این نیرو هماهنگ نشده بود، گفت: نیروی انتظامی زیرنظر وزیر کشور فعالیت می‌کند و به طور قطع وزیر کشور موضوع اجرای این طرح را به فرماندهی ناجا اطلاع داده است. وظیفه‌‏ای نداشتیم که زمان اجرای طرح سهمیه‌‏بندی بنزین را به فرمانده نیروی انتظامی اعلام کنیم. وی افزود: وزارت نفت ابلاغیه مربوط به اجرای این طرح را دریافت و بر اساس آن، برنامه‌‏ریزی کرد.

بازسازی ۱۶ جایگاه

معاون وزیر نفت، از بازسازی ۱۶ جایگاه سوختگیری آسیب‌دیده خبر داد و گفت: هفت جایگاه باقی‌مانده نیز مراحل نهایی بازسازی را برای وارد مدار شدن طی می‌‏کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‏های نفتی، در گفت‌وگو با ایلنا، چشم‌انداز طرح سهمیه‌‏بندی بنزین را مناسب ارزیابی کرد و در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان سوخت‌‏گیری با کارت‌‏های تقلبی، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما کارت تقلبی سراغ نداریم‌، هر کس از این کارت‌‏ها سراغ دارد به ما نشان ‏دهد تا اعلام کنیم تقلبی است یا خیر.

وضعیت عادی جایگاه‌ها

رییس هیات‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌های اختصاصی بنزین از عادی بودن وضعیت جایگاه‌های عرضه بنزین‌، خبر داد.

ناصر رییسی‌فرد با اشاره به اینکه از غروب روز جمعه جایگاه‌های عرضه بنزین خلوت و وضعیت عادی حاکم شده است، گفت: متاسفانه هنوز هموطنان در خصوص برخی مسائل کارت‌هوشمند سوخت سردرگم هستند.

وی گم شدن کارت بسیاری از دارندگان خودرو و پاسخ‌های مبهم و نامشخص مسوولان دفاتر خدمات کارت‌هوشمند به آنها در خصوص زمان تحویل کارت المثنی را از دیگر مشکلات مربوط به کارت‌هوشمند سوخت عنوان کرد.

تقویت ایمنی پمپ‌بنزین‌ها

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از تقویت ایمنی پمپ بنزین‌های شهر تهران طی چند روز آینده خبر داد.

محمدرضا حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص تدابیر سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران برای ایمنی پمپ بنزین‌ها در صورت بروز حریق و حادثه گفت: با توجه به مراجعه بیشتر شهروندان به پمپ‌بنزین‌ها برای سوخت‌گیری، امکانات ایمنی تمام پمپ‌بنزین‌ها را تقویت خواهیم کرد.

حاجی‌بیگی در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری برای پمپ‌بنزین‌های سوخته شده انجام داده‌اید؟ گفت: شرکت نفت در حال تجهیز و راه‌اندازی آنها است.

مصرف ۸۳میلیون لیتری

با اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین، مصرف بنزین کشور در روز چهارشنبه هفته گذشته از مرز ۸۳‌میلیون و ۶۰۰‌هزار لیتر فراتر رفت.به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین و هجوم مردم به پمپ بنزین‌ها، مصرف بنزین کشور در روز چهارشنبه ۶ تیرماه به ۸۳‌میلیون و ۶۰۰‌هزار لیتر رسید.

بر اساس این گزارش، مصرف بنزین کشور در روزهای پنجم و هفتم تیرماه به ترتیب ۵/۷۷ و ۱/۷۵‌میلیون لیتر بوده است.

در هشت روز منتهی به پنجشنبه ۷ تیرماه بیش از ۶۰۱‌میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که حکایت از میانگین مصرف روزانه ۱۲/۷۵‌میلیون لیتر دارد.

روانی ترافیک در تهران

سهمیه‌بندی بنزین طی چند روز گذشته ترافیک شهر تهران را روان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ترافیک شهر تهران از فردای روز سهمیه‌بندی بنزین، روان شده است به طوری که بیشتر اتوبان‌های شهر تهران از کاهش شدید ترافیک حتی در ساعات شلوغ صبحگاهی و غروب برخوردار شده‌اند.

این در حالی است که مرکز کنترل و نظارت ترافیک شهرداری تهران تاکنون هیچ آمار رسمی از میزان ترافیک تهران اعلام نکرده است.

فردای روز سهمیه‌بندی بنزین، خبرگزاری فارس طی نامه‌ای به مدیرعامل این مرکز، خواهان تشریح وضعیت ترافیکی شهر تهران شد ولی به‌رغم قول مساعد مدیر اجرایی این مرکز تا کنون هیچ گزارشی ارائه نشده است.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته محمدباقر قالیباف شهردار تهران به صراحت از تاثیر نداشتن سهمیه‌بندی بنزین به وضعیت ترافیک شهر تهران سخن گفته بود.

رشد ۲۰‌درصدی مسافران مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده و با استقرار سهمیه‌بندی بنزین، تعداد مسافران مترو نسبت به روزهای گذشته ۲۰‌درصد افزایش داشته باشد.

جعفر ربیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین در چهارشنبه هفته گذشته نسبت به چهارشنبه یک هفته قبل از آن با ۹‌درصد افزایش مسافر رو به رو بوده‌ایم.

کارت سوخت مسافربرها

سردار رویانیان گفت: فقط مسافربرهای شخصی که در پایگاه وزارت کشور ثبت نام کرده‌اند با دریافت معرفینامه از تاکسیرانی و نصب برچسب و رنگ‌آمیزی کاپوت خودرو برای دریافت کارت سوخت به مراکز راهور ناجا مراجعه کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: خودروهایی که هیچ‌گونه ثبت‌نامی در سایت وزارت کشور برای دریافت کارت سوخت با سهمیه ویژه نداشته‌اند برای دریافت کارت سوخت به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه نکنند زیرا ارائه کارت سوخت با سهمیه ویژه فقط مخصوص مسافربرهای ثبت‌نام شده در سایت وزارت کشور است.