نگاه سوم- تام کروز قرار است در یک داستان واقعی در نقش سرهنگ کلاوس شنگ گراف فن اشتوفنبرگ که یک افسر آلمانی است به ایفای نقش بپردازد. اشتوفنبرگ یک افسر آلمانی بود که در سال ۱۹۴۴ در عملیاتی ناموفق سعی داشت آدولف هیتلر را ترور کند. نام فیلم از عملیات ولکری گرفته شده که نام رمزی آن نقش بود. اشتوفنبرگ برای آلمانی‌ها یک قهرمان ملی است.

در مقاله‌ای که در هفته‌نامه تایم منتشر شده، درباره جنجال‌های اخیر در مورد فیلمبرداری فیلم جدید تام‌کروز در پایگاه‌های نظامی آلمان توضیح می‌دهد.

تام کروز شاید در نقش یک خلبان ماهر یا یک مامور چابک پذیرفتنی باشد اما وقتی صحبت از به تصویر کشیدن محبوب‌ترین مبارز ضدنازی در آلمان می‌شود، آلمانی‌ها بازیگری دیگری را ترجیح می‌دهند. به طوری که وزارت دفاع آلمان اوایل هفته گذشته هشدار داد اگر کروز این نقش را بازی کند دست‌اندرکاران فیلم اجازه فیلمبرداری در پایگاه‌های نظامی آلمان را نخواهند داشت. به گفته وزارت دفاع آلمان «تام‌کروز» علنا طبق گفته خود عضو فرقه ساینتولوژی است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان نیز گفت:‌ تام کروز با پس زمینه عضویت در این فرقه مذهبی برای بازی در این نقش فرد مناسبی نیست). آلمانی‌ها مخالف کلیسای سانیتولوژی هستند و این مخالفت به این نکته باز می‌گردد که در قالب یک کلیسا و فعالیت‌های نوع‌دوستانه به دنبال درآمدزایی و پول هستند و آلمان و چند کشور دیگر برای مقابله با این گروه قوانین سختگیرانه‌ای گذاشته‌اند.

اما با وجود مخالفت‌ها، صنعت فیلمسازی آلمان از فیلمبرداری پروژه «ولکری» در این کشور استقبال کرده است. رییس استودیو بلسبرگ در‌این‌باره گفت: ولکری یکی از معدود مقاومت‌های نظامیان آلمانی در برابر رژیم هیتلر است. خارج از آلمان کمتر کسی از قضیه این عملیات خبر دارد. بنابراین باید از این فرصت چشمگیر برای بهبود چهره کشور در خارج از آلمان استقبال کنیم.