محمود احمدی‌نژاد در همایش قوه قضاییه و حقوق شهروندی گفت: دست‌اندازان به بیت‌المال مخدوش‌‌کنندگان حقوق اجتماعی و افرادی که ثروت عمومی جامعه را با امتیاز ویژه و روش‌های خاص در اختیار نزدیکان و دوستان خود قرار می‌دهند، حق برخورداری از کرامت انسانی را ندارند. به ‌گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد، عدالت و کرامت انسان‌ها را مطالبه عمومی جامعه دانست و گفت: ماموریت اصلی قوه قضاییه، حرکت در مسیر اجرای عدالت و برپایی آن است. وی افزود: سخت‌ترین مرحله ایجاد جامعه اسلامی، برپایی عدالت است و امروز فضای عمومی جامعه فضای عدالت است. رییس‌جمهوری همچنین برخورداری از کرامت انسانی، ایمان زلال و حرکت در مسیر توحید، حق حیات و برپایی عدالت در محیط اجتماعی را از مهم‌ترین حقوق شهروندان عنوان کرد و گفت: حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها نخستین حق متقابل انسان‌ها است و باید باور کنیم انسان موجودی قابل تکریم است.

احمدی‌نژاد افزود: اگر این باور در جامعه انسانی، شهروندان و مسوولان ایجاد شود همه بهتر می‌توانیم، روابط خود را تنظیم و تعاملات را برقرار کنیم.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه حقوق اجتماعی بر حقوق فردی ارجحیت دارد ادامه داد: در تعارض بین حقوق اجتماعی و حقوق فردی باید حق را به حقوق اجتماعی داد. کسانی که منافع عمومی را برای منافع شخصی خود پایمال می‌کنند دیگر آبرو ندارند و کرامت انسانی در مورد آنها بی‌معنا است. کرامت جامعه بشری اقتضا می‌کند که دست‌اندازان به این کرامت بی‌آبرو شوند و وقتی کسی به حقوق عمومی تجاوز می‌کند باید با او برخورد کرد.