در حالی‌که ۲۵درصد از فیلمبرداری «آواز گنجشک‌ها»،آخرین ساخته «مجید مجیدی» می‌گذرد، گروه سازنده این فیلم در میدان امام خمینی به فیلمبرداری ادامه می‌دهند و قرار است طی یک هفته، صحنه‌های مربوط به خیابان‌های تهران جلوی دوربین برود.

جواد نوروزبیگی مجری طرح فیلم به خبرگزاری فارس، گفت: به مدت یک هفته در خیابان‌های شهر تهران فیلمبرداری داریم و پس از گرفتن سکانس‌های موردنظر، ادامه فیلمبرداری را در شهریار پیگیری خواهیم کرد. به گفته وی، فیلمبرداری «آواز گنجشک‌ها» در شهریار، طی سه مرحله و همزمان با رسیدن فصل برداشت گندم انجام خواهد شد و این مقطع از تولید فیلم،‌ با تغییر چهره‌پردازی بازیگران همراه خواهد بود.

براساس این گزارش، بازی مریم کاظمی بازیگر تئاتر و تلویزیون که جایگزین مهدیه عسگری شده بود، در کنار دیگر بازیگران فیلم ادامه دارد، ضمن اینکه سیروس حسن‌پور، در سمت برنامه‌ریز و دستیار کارگردان به جای سید‌جمال حاتمی به مجید مجیدی پیوسته است.

در خلاصه داستان «آواز گنجشک‌ها» آمده است: کریم که کارگر مزرعه‌ پرورش شترمرغ است در حاشیه‌شهر و خانه‌ کوچک خود زندگی خوبی دارد، حوادثی در مزرعه منجر به خروج کریم از کار می‌شود. او برای انجام کاری به شهر می‌آید و در آنجا اتفاقاتی، زندگی‌اش را دستخوش تغییر می‌کند.

عوامل سازنده «آواز گنجشک‌ها» عبارتند از: مجری طرح: جواد نوروزبیگی، نویسندگان فیلمنامه‌: مجید مجیدی و مهران کاشانی، تهیه کننده و کارگردان: مجید مجیدی، بازیگران: رضا ناجی، مریم کاظمی، حامد آغازی، پویا صالحی، محمدرضا شیخی، شبنم اخلاقی، نشاط نظری.