رییس سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر در سراسر کشور سالانه یک‌میلیون و ۲۵۰هزار گواهی انتقال املاک صادر می‌شود و با اجرای طرح ماشینی کردن صدور گواهی نقل و انتقال املاک زمان صدور این گواهی از چند هفته به چند ساعت کاهش می‌یابد. به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر عرب مازار، در مراسم افتتاح چهارمین مرکز مکانیزه صدور گواهی نقل و انتقال املاک گفت: سازمان مالیاتی سعی می‌کند تا پروژه‌هایی را که امکان عملیاتی شدنشان بیشتر است سریع‌تر به نتیجه برساند.

وی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی طرح ماشینی کردن صدور گواهی نقل و انتقال املاک را به عنوان طرح اول پیگیری کرده و در دست اجرا دارد، در حال حاضر این طرح به طور کامل در استان فارس در روز‌های دهه فجر افتتاح شده و در حال اجرا است.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: ماده ۱۸۷ یعنی بخش صدور گواهی نقل و انتقال املاک یکی از پر مراجعه‌کننده‌ترین بخش‌های مالیاتی کشور است و هر روزه مردم زیادی درباره این ماده به سازمان امور مالیاتی مراجعه می‌کنند که بیشتر مودیان غیردائمی ‌هستند و معمولا مودیان یکبار برای صدور گواهی انتقال املاک به سازمان امور مالیاتی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به صدور سالانه یک‌میلیون و ۲۵۰هزار گواهی نقل و انتقال املاک در سراسر کشور گفت: طرح ماشینی کردن صدور گواهی نقل و انتقال املاک ابتدا در اداره امور مالیاتی غرب تهران به صورت پایلوت اجرا شد و این مرکز چهارمین مرکز ماشینی صدور گواهی نقل و انتقال املاک است و اگر محدودیت‌های منابع مالی سازمان امور مالیاتی رفع شود، سرعت اجرای این طرح در سراسر کشور افزایش می‌یابد.

وی افزود: با نهایی شدن بررسی و مطالعات مربوط به طرح جامع مالیاتی و اجرایی شدن آن نظام مالیاتی کشور متحول می‌شود و کلیه موارد آن در طول ۴ تا ۵ سال آینده کاملا اجرایی خواهد شد.

عرب‌مازار، با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی همزمان با ارائه خدمات به مودیان مالیاتی گفت: اجرای طرح جامع مالیاتی همزمان با ارائه خدمات به مردم باعث طولانی‌شدن زمان اجرای آن شده است، برنامه سازمان امور مالیاتی تاکنون این بوده است که مواردی که مردم بیشترین مراجعه را درباره آنها به سازمان امور مالیاتی خواهند داشت مثل صدور مکانیزه گواهی نقل و انتقال املاک سریع‌تر اجرایی کند.

وی با اشاره به این نکته که انتقال کامل و جامع تمام اطلاعات پرونده‌های مالیاتی املاک به سیستم‌های نرم‌افزاری کامپیوتر مثل قیمت منطقه‌ای املاک در سراسر کشور بخش اعظم کار صدور گواهی انتقال املاک را در بر می‌گیرد، گفت: در گام‌های بعد اجرای دیگر طرح‌ها سازمان امور مالیاتی در جهت تسریع و شفاف‌سازی امور مالیاتی کشور خواهد بود.

تحقق ۹۲درصد از درآمدهای مالیاتی تا پایان دی‌ماه ۸۵

رییس سازمان امور مالیاتی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: در ۱۰ ماه ابتدای سال تحقق ۱۰ دوازدهم درآمد‌های مالیاتی کشور حدود ۹۲درصد بوده است و ۹هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد‌های مالیاتی کشور تا کنون محقق شده است وی افزود: پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی مستقیم، غیرمستقیم و گمرکی کشور در لایحه بودجه آینده، ۱۸۸هزار میلیارد ریال بوده است و سهم سازمان مالیاتی از این مقدار ۱۳۵هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به قانون بودجه ۸۵ حدود ۱۸درصد افزایش داشته است و امیدواریم که درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه بودجه ۸۶ در سال آینده محقق شوند.

وی سهم مالیات از درآمد‌های کشور را در لایحه بودجه سال آینده، ۳۵درصد دانست و گفت: سازمان امور مالیاتی در پی اجرای طرح‌هایی است که بر اساس آنها هزینه‌های دولت در این بخش کاهش یابد، افزایش درآمدهای مالیاتی در صورت کاهش هزینه‌های دولت موثر خواهد بود، در غیر این صورت و با افزایش هزینه‌های دولت افزایش درآمدهای مالیاتی دولت بی‌فایده است.

عرب‌مازار، درباره معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال آینده گفت: این معافیت طبق روال سال‌های گذشته بر اساس نرخ تورم تعیین خواهد شد و معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد تا پایان سال اعلام خواهد شد.