وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر در آمدهای نفتی، مالیاتی و فروش سهام شرکت‌های دولتی آنطور که در بودجه پیش‌بینی شده محقق نشود بخشی از هزینه‌های دولت که قابلیت تنظیم مجدد را دارد مثل هزینه‌های عمرانی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دانش جعفری افزود: در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است درآمدهای مالیاتی دولت ۲۲‌درصد افزایش یابد. وی ادامه داد: در بحث افزایش در آمدهای دولت در بودجه سال آینده از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی پیش‌بینی شده ۷هزار میلیارد تومان عاید دولت شود که ۴هزار میلیارد تومان آن صرف پرداخت بدهی‌های دولت به بخش‌های مختلف به ویژه بانک‌ها خواهد شد. دانش‌جعفری گفت: در بودجه سال ۸۶ پیش‌بینی شده که در بخش هزینه‌های جاری به صورت انقباضی تر عمل شود به طوری که تمام دستگاه‌های دولتی موظف به کاهش هزینه‌های جاری خود هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره وضعیت هزینه‌های عمرانی در بودجه سال آینده که رشد جزیی نسبت به سال گذشته داشته است گفت: رقم پیش‌بینی شده در بخش هزینه‌های عمرانی بالغ بر ۱۷هزار و پانصد‌میلیارد تومان است که اگر درآمدهای نفتی و فروش سهام شرکت‌های دولتی نیز محقق شود ما می توانیم اقدام به اجرای طرح‌های عمرانی در سطح کشور کنیم. وی از هزینه‌های عمرانی به عنوان تنظیم کننده یا سوپاپ اطمینان بودجه نام برد و تصریح کرد: اگر بخشی از در آمدهای در نظر گرفته برای طرح‌های عمرانی در بودجه محقق نشود به طور حتم اجرای طرح‌های عمرانی در کشور با مشکل مواجه خواهد شد و به‌رغم آنکه بودجه عمرانی سال‌جاری نسبت به سال گذشته رشد ۷۰‌درصدی داشته باشد به علت تحقق نیافتن بودجه عمرانی که در بودجه سال ۸۵ پیش‌بینی شده بود شاهد کاهش رشد هزینه‌های عمرانی کشور به علت تفاوت در آمدها و شرایطی بودیم که نمی‌توانستیم به کل تعهداتمان در مورد بودجه عمرانی سال ۸۵ عمل کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: در مجموع اگر در آمدهای نفتی، مالیاتی و فروش سهام شرکت‌های دولتی آنطور که در بودجه پیش‌بینی شده محقق نشود بخشی از هزینه‌های دولت که قابلیت تنظیم مجدد را دارد مثل هزینه‌های عمرانی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.