ده نمایش عاشورایی این روزها در تالارهای سنگلج، خانه نمایش و تئاتر شهر اجرا می‌شوند. نمایش «ضریح نام» نوشته و کارسیروس کهوری‌نژاد اولین نمایشی است که از امروز و به مدت پنج روز اجرای خود را در تالار سنگلج آغاز می‌کند. بعد از این نمایش «اگر باران ببارد» نوشته و کار مهدی صباغی و سپس «پندار زنده‌ی کفتار مرده» نوشته و کار حمید ابراهیمی در این تالار به صحنه می‌روند. «خورشید و خاکستر» کاری از علی اصغر راسخ راد و «دشت مینو» به کارگردانی عاطفه معینی دو نمایش دیگری هستند که به ترتیب در این تالار اجرا خواهند رفت. اجرای این نمایش‌ها از امروز در تالار سنگلج آغاز می‌شود و تا ‌٢٣ اسفند ماه ادامه دارد. این نمایش‌ها ساعت ‌٣٠/١٨ در تالار سنگلج اجرا می‌شوند و بعد از آن، تعمیرات عمرانی و فنی این تالار آغاز می‌شود و احتمالا تالار سنگلج تا نیمه‌های اردیبهشت ماه، نمایشی را میزبانی نخواهد کرد.

از میان دیگر نمایش‌های اجرا شده در طول سومین همایش آیین‌های عاشورایی نمایش «و اینک یحیی» به کارگردانی سیاوش طهمورث در تالار اصلی، «فرجام» به کارگردانی احمد ایرانی خواه در تالار نو و «زخمه بررمل» به کارگردانی آتیلا پسیانی در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، «مسافران» نوشته و کار سیروس همتی و «عمو هاشم» نوشته داوود فتحعلی بیگی با کارگردانی مریم معترف در خانه نمایش اداره‌ تئاتر و نمایش «به زیر تیغ شب» به کارگردانی رسول نقوی و محسن سلیمانی فارسانی در تالار اسوه به صحنه می‌روند.

وضعیت اجرای عمومی نمایش‌هایی چون «دروازه ساعات» به کارگردانی سیدجواد هاشمی، «فقط آسمان می‌داند» به کارگردانی نیما دهقان، «غروب روز نهم» به کارگردانی محسن سراجی مشخص نیست.