هکرها هر 39 ثانیه یک بار به رایانه‌ها حمله می‌کنند

محققان دانشگاه مریلند آمریکا در مطالعه‌ای برای تعیین فاصله زمانی مورد حمله قرار گرفتن رایانه توسط هکرها، دریافتند که هکرها هر ‌٣٩ ثانیه یک‌بار حمله می‌کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، یافته‌های یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد که هکرها هر ‌٣٩ ثانیه یک‌بار تلاش می‌کنند کنترل رایانه‌ها را به دست بگیرند.

محققان دانشگاه مریلند اعلام کردند که این مطالعه اولین نوع از این تحقیق برای تعیین فاصله‌ای است که رایانه‌ها مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد.

این مطالعه نشان داد که چهار رایانه لینوکس با امنیت ضعیف برای ثبت حملات هکرها مورد استفاده قرار گرفتند که بر طبق ملاحظات آنها، رایانه‌ها به طور میانگین، هر روز ‌٢٤٤ ٢ بار مورد حمله‌ قرار گرفتند. براساس یافته‌های محققان اکثر حملات توسط هکرهای نسبتا غیر پیشرفته صورت گرفت که از «فرهنگ اسکریپت» نوعی نرم‌افزار که فهرست اسامی‌ معمول برای نام کاربری و رمز عبور را برای نفوذ به رایانه بررسی می‌کند، استفاده می‌کردند. بنابر اعلام در میان نام‌های کاربری مورد استفاده هکرها Root، admin، test، guest و info از همه بیشتر بودند، همچنین نام کاربری ‌١٢٣ دامین گزینه‌ای بود که مورد امتحان هکرها قرار می‌گرفت.