نزدیک به ۷۰۹هزار سیم‌کارت اپراتور اول پیش‌فروش شد

در پایان هشت روز نخست ثبت‌نام تلفن‌های همراه شرکت ارتباطات سیار، ۷۰۸هزار و ۹۲۰سیم‌کارت دائمی و اعتباری این اپراتور دولتی در سراسر ایران پیش‌فروش شد.

پیش‌فروش سیم‌کارت‌های دایمی و اعتباری اپراتور اول از ۱۲بهمن آغاز شد و تا ۳۰بهمن ادامه دارد. «محمد حسن محبیان عراقی»، مدیرعامل شرکت پست ایران روز شنبه در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود تا پایان وقت اداری پنجشنبه گذشته، قبض ثبت‌نام ۲۸۸هزار و ۵۸۰سیم‌کارت پس پرداختی(دائمی) و۳۲۰هزار و ۳۴۰سیم‌کارت پیش‌پرداختی (اعتباری) در دفاتر پستی کشور صادر شده است. این ارقام جدای از ثبت‌نام اینترنتی است.

«وحید صدوقی»، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار هفته گذشته با استناد به نتایج افکارسنجی در ۳۰استان کشور، پیش‌بینی کرد که در این دوره که آن را آخرین ثبت‌نام سیم‌کارت دولتی نامید، بین سه میلیون و ۱۴۰هزار تا چهار میلیون و ۱۷۰هزار نفر فروخته شود.

شرکت ارتباطات سیار، اپراتور دولتی تلفن‌همراه در این مرحله از ثبت‌نام سیم‌کارت‌های خود برای نخستین بار سیم‌کارت اعتباری نیز واگذار می‌کند که طبق اعلام این شرکت، بخشی از ثبت‌نام این نوع سیم‌کارت از طریق اینترنت و سایت شرکت انجام خواهد گرفت.

ارتباطات سیار برای نخستین بار از تاریخ شکل‌گیری این شرکت در سال ۱۳۷۲ برای ثبت‌نام سیم‌کارت‌های خود اقدام به تبلیغات وسیع از جمله از صدا و سیما کرده‌ است.

در تبلیغات تلویزیونی این شرکت، تنها گفته می‌شود که ثبت‌نام سیم‌کارت دائمی با ۱۵۰هزار تومان و سیم‌کارت اعتباری با یکهزارتومان می‌توان ثبت‌نام کرد و گفته نمی‌شود که بقیه وجه ۲۸۸هزارتومانی و کل وجه ۳۴هزار تومانی سیم‌کارت‌اعتباری در هنگام تحویل سیم‌کارت که موعد آن معمولا در اردیبهشت‌ماه با قرعه‌کشی اعلام می‌شود، دریافت می‌شود.