خبرهای خوش پیشرفت تا 20 فروردین

محمود احمدی‌نژاد با بیان این که ملت ایران در ۲۲ بهمن ۸۵ از گردنه عبور کرده و حق مسلم خود را تثبیت کرده است، گفت: تا روز ۲۰ فروردین سال ۸۶ به طور متناوب خبرهای پیشرفت‌های ملت ایران را شاهد خواهید بود رییس‌جمهور که صبح دیروز در جمع میلیونی راهپیمایان یوم‌ االله ۲۲ بهمن در میدان آزادی سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز در دنیا انقلاب اسلامی مترادف است با آزادی‌خواهی، استقلال‌خواهی، خداپرستی و عدالت‌جویی. انقلاب اسلامی مترادف با قیام در مقابل ستمگران، برادری و عشق به انسان‌هاست. انقلاب اسلامی مترادف با پیشرفت و تعالی است.رییس‌جمهور گفت: در تولید داروهای پیچیده، در دهه فجر بخشی از دستاوردها معرفی شد و از این به بعد دستاوردهای جدید به نوبت معرفی خواهد شد. وی با بیان این که دستاوردهای انقلاب اسلامی علیرغم همه خباثت‌ها و دشمنی‌ها در تاریخ بی‌نظیر است، گفت: امروز در عرصه‌ صنعتی پیشرفته‌ترین کشور در منطقه ایران است.

رییس‌جمهور گفت: امسال بیش از ۲میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داریم. ساخت چندین سد، کارخانه و پالایشگاه در حال اجرا است. در عرصه خودکفایی گسترش علم و مراکز آموزشی و اختراعات رو به رشد هستیم. احمدی‌نژاد با اشاره به این که صادرات غیر نفتی امسال از مرز ۱۵میلیارد خواهد گذشت گفت: این یک رکورد است. وی به افتتاح پروژه‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۱۴هزار پروژه عمرانی و هزاران طرح صنعتی و تولیدی به بهره‌برداری رسید. رییس‌جمهور افزود: امسال بسیاری از پیشرفت‌ها را دیدید، در کنترل بیماری ایدز دیدید که ملت بشر دوست ایران دارویی که آنها بیماری آن را درست کردند را می‌سازد. پزشکان ما دستاوردهای ارزشمند در مورد ضایعات نخاعی را بدست آوردند. در تولید داروهای پیچیده، در دهه فجر بخشی از دستاوردها معرفی شد و از این به بعد دستاوردهای جدید به نوبت معرفی خواهد شد.

پرچم عزت و صلابت ملت ایران در دست رهبر انقلاب است

رییس‌جمهور با بیان این که پرچم عزت و صلابت ما در دست رهبری است، گفت: ناکامی دشمنان در مواجهه با رکن ولایت فقیه باعث شده که زبونانه و ذلیلانه به شایعات پناه ببرند. رییس‌جمهور با اشاره به این که دستاوردهای انقلاب ما در طول ۲۸ سال بر کسی پوشیده نیست، گفت: ولایت فقیه در راستای عدالت و حرکت صحیح و رو به رشد و رمز استواری و ماندگاری ملت ما است. ولایت فقیه فریاد خداپرستی ملت ما و همه ملت‌ها است. ولایت فقیه ضامن پیروزی و مصلحت ملت ایران است. در طول ۲۸ سال بسیاری از فتنه‌ها از فشارهای سیاسی و تبلیغاتی، تلاش برای ایجاد تفرقه از جنگ سنگین تحمیلی که همه قدرت‌های عالم در آن شریک و متحد بودند، همه و همه به لطف عزت و ایستادگی و درایت رهبری خنثی شد و کشتی حرکت ملت ایران از طوفان‌های سهمگین به سلامت به آرامش رسید.

وی ادامه داد: امروز پرچم عزت و صلابت ما در دست رهبری است، ناکامی دشمنان در برابر این رکن انقلاب باعث شده که زبونانه و ذلیلانه به شایعات پناه ببرند شایعاتی که امید و آرزوهای آنها است و این آرزوها را مانند صدام به گور خواهند برد.

احمدی‌نژاد گفت: امروز به لطف خداوند رهبر عزیز انقلاب اسلامی، با صلابت پرچم عزت انقلاب را بر دوش می‌کشند و ملت نیز با آ‌گاهی، هوشیاری و متحد پشت سر ایشان در حرکت است. به گفته احمدی‌نژاد فشار تبلیغاتی و تلاش برای ایجاد تفرقه، محاصره اقتصادی، تحریم‌های گسترده و جنگ تحمیلی در هر زمانی به یک بهانه‌ای انجام شده است. روزی ما را مخالف صلح معرفی کردند، در حالی که خود شکنجه گاه به راه می‌اندازند، ما را به نقض حقوق بشر متهم کردند هر روز به یک بهانه علیه ملت توطئه کردند، آنها از استقلال عظمت و پیشرفت ملت ما ناراضی هستند. وی افزود: امروز ناراحتی آنها از پیشرفت ملت ایران در مساله هسته‌ای است. موضوع هسته‌ای سه بخش کاملا مجزا دارد اول حقوقی، دوم فنی و سوم سیاسی، در بخش حقوقی همه عالم می‌داند که ملت ایران بر اساس قوانین و مقررات آژانس حرکت کرده، امروز ملت ما پایبندترین اعضا در آژانس است و گسترده‌ترین بازرسی‌ها از ما صورت گرفته است. در حالی که کشورهای دارای فناوری، موظف هستند فناوری را به کشورهای عضو بدهند، اما ذره‌ای کمک نکردند و ملت ما با اتکا به خود به آن دست یافت.

خبرنگاران خارجی تنها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند

رییس‌جمهور، ایران را تنها کشوری دانست که بخش فنی و تحقیقاتی خود را در معرض دید خبرنگاران دنیا قرار داده است. محمود احمدی‌نژاد سخنان خود را با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای ادامه داد و افزود: در تکمیل نیروگاه هسته‌ای بوشهر کار، رو به جلو است، بخش فنی ما کاملا شفاف و همه فعالیت‌های ما در مقابل دوربین‌های آژانس است و ما تنها کشوری هستیم که بخش فنی و تحقیقاتی خود را در معرض دید خبرنگاران دنیا قرار دادیم. وی افزود: هیچ کشوری چنین اعتماد به نفس و شفافیتی، بروز نداده است. در بخش سیاسی پرونده هسته‌ای ذکر این نکته ضروری است که امروز مساله هسته‌ای ایران یک مساله سیاسی شده است. نه مساله حقوقی، همان عده‌ای که در طول ۲۸ سال نمی‌خواستند ملت ایران پیشرفت کند، هر روز مسائل درست می‌کنند و امروز بهانه آنها پیشرفت‌های هسته‌ای است. احمدی‌نژاد گفت: آنها گفتند که به شما اعتماد نداریم حرف‌هایی را گفتند و کاغذهایی را آوردند که مطلقا واقعیت نداشت، همه ‌آنها سندسازی بود، دولت جمهوری اسلامی با صداقت و برای اعتمادسازی با آنها همکاری کرد، دولت جمهوری اسلامی قدم به قدم و برای خواست آنها فعالیت هسته‌ای را متوقف کرد، حتی فعالیت مرکز یو سی اف اصفهان را تعطیل کرد. ماموران آژانس تاسیسات اصفهان را نیز پلمپ کردند، اما آنها به جای استفاده مناسب از این صداقت و حسن نیت هر روز یک بهانه جدید آوردند. وی افزود: وقتی مذاکرات و اسناد را می‌بینیم به تنها چیزی که اعتراف نکرده‌اند حق مسلم ایران از فناوری هسته‌ای است، آنها خواسته‌های خود را تا به جایی بالا بردند که دولت ایران بدون اجازه مجلس پروتکل الحاقی را تصویب کرد و آنها بر اساس پروتکلی که بر اساس قوانین ما رسمیت ندارد، بر همه جا نظارت کردند. رییس‌جمهور با بیان این که ما در قوانین آژانس هیچ بندی نداریم که اگر عضوی می‌خواهد از انرژی هسته‌ای استفاده کند باید نظر چند دولت را جلب کند، افزود: مگر شما که هر روز نیروگاه‌های اتمی می‌سازید، اعتماد ما را جلب کرده‌اید؟ آیا آژانس یک گزارشی از تاسیسات هسته‌ای آمریکا و انگلیس در اختیار دارد و حاضر است آن را در اختیار مردم قرار دهد؟

وی گفت: طبیعی است که ملت عزیز و مقتدر و مستقل ایران این تحمیل‌ها را نمی پذیرد. وقتی دروغ آنها قطعی شد و مشخص شد به دنبال محروم کردن ملت ایران هستند، ما مسیر اعتمادسازی را از مسیر دیگری ادامه دادیم و همزمان بزرگترین و شفاف‌ترین پیشنهاد اعتماد‌سازی به آنها ارائه شد.

امروز ملت ایران حق مسلم هسته‌ای خود را تثبیت کرد

رییس‌جمهور با بیان این که تعلیق حق ملت ایران را نادیده می‌گیرد، گفت: امروز مردم حق مسلم هسته‌ای خود را تثبیت کردند و تا روز ۲۰ فروردین سال ۸۶ به طور متناوب شاهد اعلام پیشرفت‌های ملت ایران خواهید بود.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به اعتمادسازی ایران در بحث هسته‌ای گفت: وقتی دروغ طرف‌های غربی قطعی شد و مشخص شد به دنبال محروم کردن ملت ایران هستند، ما مسیر اعتماد‌سازی را از مسیر دیگری ادامه دادیم و همزمان بزرگترین و شفاف‌ترین پیشنهاد اعتمادسازی به آنها ارائه شد. وی افزود: بنده در سازمان ملل اعلام کردم که آنهایی که می‌گویند اعتماد ندارند، برای اعتمادسازی، آنها بیایند و در سرمایه‌گذاری و فعالیت هسته‌ای ما مشارکت کنند و با هم فعالیت کنند و حتی مقررات این مشارکت را در دولت تصویب کردیم، اما آنها از این پیشنهاد عینی استقبال نکردند و همچنان به صورت مبهم می‌گویند که ما اعتماد نداریم و می‌خواهند ما فناوری تولید سوخت نداشته باشیم. آنها به دنبال بهانه هستند و طبیعی بود که ما به این بهانه توجه نکنیم. رییس‌جمهور یادآور شد: قطعنامه‌هایی صادر کردند و گفتند که تعلیق کنید سپس مذاکره کنیم آنها شرطی گذاشته‌اند که حق ملت ایران نادیده گرفته شود. اگر تعلیق کنیم درباره چه می‌خواهیم گفت‌و‌گو کنیم؟ چرا کارخانجات شما شبانه‌روز کار کند ولی ملت ایران فعالیت خود را متوقف کند؟

احمدی‌نژاد تاکید کرد: سلاح تحریم برای گذشته است و نمی‌توان کشور و ملت بزرگ ایران را تحریم کرد، آنها می‌خواهند دلهره و ترس را به ملت ایران منتقل و با تزویر و شیطنت، بحران خود را به کشور ما وارد کنند. وی با بیان این که غربی‌ها هیچگاه توان عملی کردن جنگ روانی و دروغ‌پراکنی را ندارند و نمی‌توانند صفوف به هم پیوسته ملت ایران را بشکنند، تصریح کرد: به فضل الهی همانگونه که شما در ۲۲ بهمن سال‌های گذشته متحد پشت سر رهبری ایستادید و بر حق خود پافشاری کردید، بدانید حضور وحدت آفرین شما در سرتاسر کشور ایران توطئه دشمن را خنثی می‌کند. رییس‌جمهور گفت: امروز آمدید به فضل الهی این حق را تثبیت و دشمنان را مایوس کردید و یاس و پشیمانی را بر آنها مستولی ساختید و این جشن بزرگ هسته‌ای ملت ایران است. ملت، رهبری و دولت ایستاده‌اند و در این سرزمین احدی حق ندارد سر سوزنی از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی کند و هر کسی در عمل و کلامش سر سوزنی کوتاهی در حق ملت ایران مشاهده شود، آن شخص منفورترین انسان‌ها در نزد ملت ایران خواهد بود. احمدی نژاد اظهار داشت: دشمنان تا چند ماه حرف‌ها و اقداماتی را خواهند زد، اما ملت ایران در ۲۲ بهمن ۸۵ از گردونه عبور کرده و حق مسلم خود را تثبیت نموده است و تا روز ۲۰ فروردین سال ۸۶ به طور متناوب شما پیشرفت‌های ملت ایران را شاهد خواهید بود.