عضو کمیسیون صنایع گفت: تعرفه CBU و یا واردات گوشی‌های تلفن‌همراه، تغییر نمی‌کند، بلکه این تغییرات تنها در تعرفه SKD, CKD صورت خواهد گرفت. به گزارش «سیتنا»، احمد بزرگیان اظهار داشت: به همه افرادی که پیش از افزایش تعرفه واردات به ۶۰‌درصد، گوشی تلفن‌همراه خریداری کرده‌اند یعنی ۴۵ روز نخست سال فرصتی داده شد تا تعرفه را پرداخت کنند، چراکه بعد از این فرصت، گوشی‌هایی که برای آنها تعرفه پرداخت نشده، در اپراتور اول شناسایی نمی‌شوند و در نتیجه قابل استفاده نخواهند بود.

بزرگیان، در خصوص برخی انتقادات مبنی بر بروز اختلال در بازار تلفن‌همراه در اثر افزایش تعرفه واردات، تصریح کرد: هیچ‌گونه اختلالی در بازار مشاهده نمی‌شود و بازار به کار خود ادامه می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: با این شرایط، دیگر امکان سوء‌استفاده از این کالا، برای عده‌ای امکان‌پذیر نخواهد بود.

بزرگیان، خاطرنشان کرد: گوشی‌ تلفن‌همراه، مانند غذا و دارو وسیله ضروری نیست ولی دولت باید در این گونه‌ بخش‌ها توجه خاصی داشته باشد.

نماینده سبزوار در مجلس هفتم، در پایان، با تایید و استقبال از افزایش تعرفه واردات تلفن‌همراه، تصریح کرد: دولت، باید در اجرایی شدن دقیق تعرفه‌ها جهت واردات گوشی تلفن‌همراه، تمامی تلاش خود را به کار گیرد.