گروه کامپیوتر- اپراتور اول تلفن‌همراه طی سال‌های گذشته فقط به ارائه سرویس SMS به مشترکان خود پرداخته است در حالی که ارائه سرویس‌های ارزش افزوده به مشترکان موبایل موجب درآمد بالایی برای دولت می‌شود. به گفته یکی از مسوولان شرکت مخابرات پیش‌بینی می‌شود ۸میلیارد پیام کوتاه توسط مشترکان تلفن‌همراه تا پایان امسال ارسال شود که ۱۱۲میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد کرد.

اپراتور دولتی تلفن‌همراه بیشتراز هر چیز به ثبت‌نام سیم‌کارت و افزایش میزان مشترکان خود توجه دارد و در این میان کاربران موبایل نیز از دریافت سرویس‌های دیگر قابل استفاده روی موبایل‌های خود محروم مانده‌اند.

به گفته داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات آمارها نشان می‌دهد که تعداد پیام‌های کوتاه ارسالی مشترکان تلفن‌همراه تا پایان سال‌جاری به رقم ۸میلیارد خواهد رسید.

وی افزود: بسیاری از پیام‌های ارسالی مشترکان دارای محتوای خبری، کاری، لطیفه و تبلیغات هستند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۱۲میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی کند.

به گزارش فارس زارعیان گفت: شرکت مخابرات ایران در حال حاضر با سه شرکت قرارداد همکاری برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی دارد. در طول سال‌جاری ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون پیام تبلیغاتی توسط این شرکت‌ها ارسال شده است.

مشترکان شبکه تلفن‌همراه دولتی کشور (MCI) در روز عید غدیر خم (۱۸ دی‌ماه) با ارسال ۷۲میلیون پیام، رکورد ترافیک روزانه تبادل SMS در کشور را شکستند.

با تبادل این حجم پیام در طول یک روز SMS Centerهای کشور به طور متوسط در هر ثانیه بیش از ۸۳۰ پایم را به مقصد رسانده و به طور متوسط هر مشترک حدود ۶ پیام ارسال کرده است.

رکورد قبلی تبادل SMS در کشور را از روز قبل از عید غدیر خم (۱۷ دی‌ماه) با ۷۱میلیون بار ارسال پیام کوتاه بود. همچنین رکورد پیشین ترافیک روزانه تبادل SMS در کشور با ۵۸میلیون پیام در روز ۳۰ آذر‌ماه (شب یلدا) ثبت شده بود.شبکه تلفن‌همراه دولتی کشور (MCI) در حال حاضر از طریق شش مرکز SMS Center امام خمینی، الغدیر، ارومیه، شهر کرد، مشهد و شیراز به بیش از ۱۳ و نیم‌میلیون مشترک خود در ۱۰۱۶ شهر کشور سرویس‌دهی می‌کند.