رییس سازمان انرژی اتمی‌تاکید کرد: همان‌طور که قبلا اعلام کرده ایم قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را دارای مشکلات حقوقی و اجرایی می‌دانیم و آن را اجرا نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آقازاده دیروز پس از مذاکره با سفرای تروئیکای عدم تعهد در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در جمع خبرنگاران درباره مرحله کنونی نصب سانتریفیوژها در تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اندکی صبر کنید و خیلی طول نمی‌کشد تا شما هم ببینید چه خواهد شد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم طی ۷-۸ روز آینده شما هم همراه من به نطنز خواهید آمد تا با آخرین مراحل کار آشنا شوید.

آقا زاده با بیان اینکه پرونده هسته‌ای ایران در شرایط کنونی سیاسی شده است، افزود: باور من این است که تا زمانی که سیاسی بودن این پرونده رفع نشود، مسائل مربوط به آن یا حل نمی‌شود یا اینکه آژانس خواستار حل آن نیست.

رییس سازمان انرژی اتمی، همچنین درباره گزارشی که قرار است البرادعی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر کند، گفت: آنچه آژانس به ارایه آن موظف است و ما مرتب از مسوولان آن می‌شنویم، این است که آژانس به صورت مرتب در فعالیت‌های هسته‌ای ایران حضور دارد.

آقا زاده تاکید کرد: البرادعی نمی‌تواند بگوید که ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی قصوری داشته است.وی درباره برخی اظهار نظرات مبنی بر عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت از سوی ایران، خاطر نشان کرد: ما این قطعنامه را دارای مشکلات حقوقی و اجرایی می‌دانیم و قبلا هم اعلام کرده‌ایم که آن را اجرا نخواهیم کرد.