مشترکان تلفن همراه ژاپنی به اشتباه پیام هشدار وقوع زلزله دریافت کردند

مشترکان سرویس ایمیل تلفن همراه در ژاپن هنگام تست سیستم اطلاع‌رسانی زلزله در توکیو، به اشتباه پیام وقوع زلزله دریافت کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، یک تست معمولی سیستم اطلاع‌رسانی زلزله باعث شد که به اشتباه پیام وقوع زلزله‌ای که رخ نداده به مشترکان سرویس ایمیل تلفن همراه یک اپراتور توکیویی فرستاده شود که در این پیام به مشترکان اعلام شده بود زلزله‌ نسبتا قوی در مرکز شهر با چهار درجه‌ ریشتر رخ داده است.

بر اساس این گزارش ارسال خبر وقوع یک زلزله قوی، بسیاری را وحشت زده می‌کند هر چند ۱۸۰۰ مشترکی که این پیام را دریافت کردند بیشتر حیرت کرده بودند تا این که بترسند.

ژاپن یکی از زلزله‌خیزترین کشورهای دنیا است که در آن سیستم اطلاع‌رسانی زلزله بسیار پیشرفته است و ایستگاه‌های تلویزیونی به‌طور اتوماتیک به محض وقوع زلزله در طی یک دقیقه خبر ‌آن را منعکس می‌کنند، یاهوی ژاپنی شروع نیز به انعکاس اخبار مربوط به وقوع زلزله اقدام کرده است.

سال گذشته تست سیستم جدیدی شروع شد که قادر است در طی چند ثانیه در مورد وقوع زمین لرزه به مردم هشدار دهد این سیستم موج‌های P ضعیف اما پرسرعت را دریافت و به سرعت محل و قدرت زلزله را مشخص می‌کنند و سپس نشان می‌دهد موج‌های S تخریبی کجا، در چه زمان و با چه قدرتی احساس می‌شوند.