اگرچه شرکت مخابرات با شرکت VOIP (تلفن اینترنتی) قرارداد SLA امضا کرده، اما تاکنون به آن عمل نکرده است، به طوری که طی یک ماه گذشته بالغ بر ۴۰ ساعت قطعی زیر نیم ساعت در شبکه فیبرنوری مشاهده شده است که ارائه سرویسVOIP را با مشکل مواجه می‌‏کند. مازیار ماهر النقش، عضو هیات مدیره کمیته VOIP اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به قطعی‌‏های مکرر فیبرنوری و تاثیر آن بر سرویس تلفن اینترنتی، اظهار داشت: هیچ کس پاسخگوی قطعی‌‏های مداوم شبکه اینترنت نیست.

وی، با بیان این‌‏که قطعی روی شبکه VOIP بسیار ملموس‌‏تر از شبکه دیتا است و مشکلاتی را برای مشترکین به وجود می‌‏آورد، گفت: یک ثانیه قطعی روی شبکه VOIP کاملا محسوس است و با قطعی ارتباط مشترک باید مجددا شماره‌‏گیری کنند.

ماهرالنقش، قطعی‌‏های مکرر اینترنت را در زمان‌‏های کم نیز به ضرر شرکت‌‏هایVOIP عنوان کرد و افزود: قطعی‌‏های لحظه‌‏ای خارج از محیط شرکت‌‏ها بوده و مشترکین در این بین به دلیل قطع ارتباط متضرر می‌‏شوند.

عضو هیات‌مدیره کمیتهVOIP اصفهان، با بیان این‌‏که مخابرات با شرکت‌‏های دارای مجوز VOIP قرارداد SLA (موافقتنامه سطح خدمات) امضا کرده است، تصریح کرد: قرارداد SLA با مخابرات به امضا رسیده است، اما به آن عمل نمی‌‏شود و تاکنون اجرایی نشده است.