رییس‌جمهوری گفت: امروز دنیا باید بداند ملت توانمند ایران متکی به دانشمندان و جوانان خود به قله‌های دانش جهانی دست پیدا کرده و فتنه‌های آنها علیه ملت ایران محکوم به شکست است و از این فتنه‌ها هیچ نتیجه‌ای کسب نمی‌کنند. به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در مراسم افتتاح سد جگین بشاگرد با بیان اینکه «در طول این هفته دستاوردهای بزرگی از دانشمندان خود را به دنیا معرفی خواهیم کرد» ادامه داد: دنیا بداند ملتی که به امید خدا ایستاده تا به قله‌های بلند برسد، خداوند او را کمک خواهد کرد و یکی از این دستاوردهای ملت ایران در بحث هسته‌ای است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «فناوری‌ها به ویژه در بخش هسته‌ای محصول متخصصان ایرانی است» گفت: ناراحتی آنها از آن است که جوانان، پزشکان، دانشمندان و ملت ایران دست به دست هم داده‌اند تا کشور را بسازند. آنها با پیشرفت ما و همه ملت‌های مستقل مخالفند. هرجا می‌بینند ملتی مستقل، قدمی رو به جلو برداشته بسیج می‌شوند تا جلوی آن را بگیرند، اما من به آنها از زبان ملت ایران می‌گویم؛ دوران استیلای شما به پایان رسیده و ملت ایران همه موانع را از پیش پای خود برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه «اقدامات اقتصادی آنها نیز تاثیری در روند پیشرفت ما نخواهد گذاشت» خاطرنشان کرد: ما یاد گرفته‌ایم که بر روی پای خود بایستیم و ۲۸ سال است که خودمان کشور را ساخته‌ایم و با کشورهایی که مستقلند و زیر بار ظلم نمی‌روند همکاری می‌کنیم و این همکاری‌ها را گسترده خواهیم کرد.