تخریب پایه‌گذاران انقلاب

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: متاسفانه امروز در مجالس عزاداری، هجوم گسترده‌ای علیه نیرو‌های شاخص انقلاب آغاز شده است که برخوردی هم با آن صورت نمی‌گیرد. محمدرضا توسلی، رییس دفتر حضرت امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر اینکه اگر مردم در داخل از انقلاب ناامید شوند، نمی‌توان امید داشت که انقلاب صادر شود، افزود: اگر در داخل انقلاب ناکارآمد جلوه کند، چطور می‌شود آن را الگویی در سطح جهان دانست. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر کسانی که جزو پایه‌گذاران انقلاب بودند و از زجر کشیدگان هستند، مدام تخریب شوند و زحمات آنها یا دولت‌های گذشته به دست فراموشی سپرده شود، صدور انقلاب محقق نخواهد شد. تخریب شخصیت‌‏های نظام حرام است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره هاشمی‌‏رفسنجانی گفت که تخریب شخصیت‌‏های نظام مثل آقای هاشمی در مجالس عزاداری، حرام است.

محسن غرویان، در گفت‌‏وگو با ایلنا، اظهار داشت: «باید شان مجالس و ذکر مصیبت در عزاداری‌‏ها محفوظ بماند و قداست این محافل حفظ شود».

وی افزود: «اگر این محافل بخواهند وارد جزییات مسائل سیاسی شوند، اثر دینی آنها از بین می‌‏رود».

تفرقه، امید دشمنان انقلاب

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ضرورت وحدت در حفظ دستاوردهای انقلاب، گفت: «مخالفان بین‌‏المللی انقلاب امید دارند تا بین نیروهای انقلابی تفرقه افتد و از این سوءاستفاده کنند».

محمدنبی حبیبی، در گفت‌‏وگو با ایلنا، تصریح کرد: «رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) در همان ابتدای انقلاب مانع از بروز اختلافات شد و به همین دلیل دشمنان انقلاب از همان ابتدا از این روزنه ناامید شدند».

وی افزود: «بعد از رهبری امام خمینی(ره) نیز درایت مقام معظم رهبری باعث شد دشمنان باز هم نتوانند تفرقه‌‏ای در بین نیروهای اصیل انقلابی به وجود آورند و تا امروز توطئه‌‏های دشمنان خنثی شده است؛ اما در حال حاضر برخورد آنها بسیار حساب‌‏شده‌‏تر و پیچیده‌‏تر از سال‌‏های اول انقلاب شده است».