از آنجا که به نظر می‌‏رسد آیین‌‏نامه جدید VOIP به ضرر شرکت‌‏های فعال در این حوزه باشد، این شرکت‌‏ها ترجیح می‌‏دهند با شرایط فعلی به کار خود ادامه دهند. داوود افشاری پور، عضو کمیتهVOIP شیراز، در گفت‌و‌گو با «ایلنا»، در خصوص لزوم ابلاغ آیین‌نامه تلفن اینترنتی، با تاکید بر این‌‏که شرکت‌‏هایVOIP ترجیح می‌‏دهند با شرایط فعلی به کار خود ادامه دهند، اظهار داشت: قوانین جدید تلفن اینترنتی بدون شک مشکلاتی را برای شرکت‌‏ها به وجود خواهد آورد، به این دلیل لزوم ابلاغ آیین‌‏نامه VOIP احساس نمی‌‏شود.

وی، با بیان این‌‏که قدرت اجرایی برای ایجاد نظم در بازارVOIP وجود ندارد، گفت‌‏: با توجه به این‌‏که همبستگی بین شرکت‌‏های این حوزه دیده نمی‌‏شود، تشکیل کنسرسیوم که در آیین‌‏نامه VOIP دیده شده است، غیرممکن خواهد بود.

عضو کمیته VOIP شیراز، افزود: فعالیت شرکت‌‏ها به شکل کنونی و بدون ابلاغ آیین‌‏نامه جدید بسیار با صرفه‌‏تر است.

وی، ابلاغ آیین‌‏نامه VOIP را به معنای عدم تداوم و بقای شرکت‌‏های تلفن اینترنتی دانست و گفت‌: تنها در صورتی می‌‏توان به بقای شرکت‌‏های VOIP امیدوار بود که قوانین و ضمانت‌‏نامه‌‏های راحت‌‏تری از سوی سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شود.

عضو کمیته VOIP شیراز، با بیان این‌‏که در حال حاضر شرکت‌‏های VOIP با مجوز سابق به کار خود ادامه می‌‏دهند، خاطر نشان کرد‌‏: آیین‌‏نامه VOIP نباید به ضرر شرکت‌‏های کوچک فعال در این عرصه باشد.

افشاری‌‏پور، با اشاره به ناهماهنگی موجود در بازار VOIP، تشکیل اتحادیه را از جمله مواردی دانست که می‌‏تواند به این بازار سامان دهد و گفت‌‏: شرکت‌‏های تلفن اینترنتی باید با شرایط بهتری به کار خود ادامه دهند.