مشاور رییس‌جمهور در امور ایثارگران از موافقت رییس‌جمهور و ابلاغ دستوری به بنیاد شهید خبرداد که بر اساس آن کاهش درصد جانبازی ممنوع شده و آن دسته از جانبازانی که درصد جانبازی آنها در دولت نهم کاهش یافته به وضعیت قبل باز می‌شود. مجتبی رحماندوست در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در به ارائه گزارشی از آخرین دستورات رییس جمهور و مصوبات دولت در مورد رزمندگان و جانبازان پرداخت.

وی در مورد سرنوشت «رزمندگان معسر» گفت: خوشبختانه دولت در تاریخ ۱۷/۸/۸۵ با تصویب لایحه پرداختن مستمری به رزمندگان (خاص) یعنی کسانی که با یکسال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، دارای شغل و درآمدی نبوده و مشمول خدمات هیچکدام از صندوق‌های بیمه‌ای یا بازنشستگی نباشند، اقدام خوبی را برای این عزیزان انجام داده و این لایحه پس از تصویب در مجلس، اجرایی خواهد شد.

رحماندوست در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت تصویب ، واجدان شرایط در سال ۸۶ مستمری دریافت می‌کنند گفت: مکاتبات و پی گیری‌های ما در جریان است و امیدواریم که این توفیق را داشته باشیم. البته دولت علاوه بر تصویب این لایحه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را مکلف کرده، ضوابط واگذاری سهام عدالت به این عزیزان را تدوین کند و وزارت کار و امور اجتماعی هم مکلف شده کار توانمند‌سازی رزمندگان خاص را از طریق ایجاد شغل و پرداخت وام‌های خود اشتغالی و سایر راهکارهای دیگر تدوین کند.رحماندوست پیشنهادهای مطرح شده به رییس جمهوری درباره وضعیت درمانی جانبازان و ایثارگران را، بازگشت درصدهای کاهش یافته در دولت نهم به وضعیت قبل،ساماندهی وضعیت بیمارستان‌های محل درمان جانبازان از جمله بیمارستان ساسان و تامین کمبود تجهیزات پزشکی جانبازان و بیمارستان‌های،معافیت جانبازان از پرداخت درصد هزینه دارو به ویژه در درمان بیماریهای ناشی از مجروحیت تامین هزینه داروهای خارجی با تشخیص پزشک از سوی بنیاد شهید، عنوان کرد . وی افزود: در حال حاضر رییس جمهوری با این پیشنهاد‌ها موافقت و آنها را برای پیگیری به بنیاد شهید ابلاغ کرده‌است.